A repülőteret bérlőként üzemeltető Cape Clear Aviation (CCA) Kft. csütörtökön közölte: a rendőrségi adatok kizárólag a schengeni övezeten kívüli utasok átléptetésére vonatkoznak, a teljes forgalmi adat ennek többszöröse, hiszen nem tartalmazza például a mostani legjelentősebb partner, a Lufthansa németországi járatait.
A CCA legfrissebb adatai szerint augusztus közepéig összesen 8.604 utast fogadott és indított a FlyBalaton repülőtér, míg tavaly ugyanebben az időszakban mintegy 80 ezer utas vette igénybe a leszállóhelyet, legtöbben a Ryanair akkor még menetrend szerint közlekedő gépeinek utasaként. A csökkenésre számítottak, hiszen tavaly októbertől öt hónapra ideiglenesen lezárták az üzemeltetők a repülőteret, amely jelenleg többségében chartergépeket indít és fogad.
A Zalavár és Sármellék önkormányzatától 2004-től 99 évre bérlő, ír hátterű CCA áprilisban nyitotta újra a repülőteret. Az újbóli indítás érdekében Hévíz, Keszthely és Zalakaros önkormányzata, valamint térségbeli szállodák és a hévízi Mutsch Ungarn Reisen összesen közel 30 millió forintot adtak össze.
Ezt a számlát a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület kezelte, azonban az elkülönített összeg júliusra elfogyott - mondta Horváth Orsolya, az egyesület irodavezetője szerdán az MTI-nek. Hozzátette, mostantól a repülőtér üzemeltetőinek feladata a charterjáratok fogadásának és indításának biztosítása.
Josef Mutsch, a Lufthansa heti három járatát szervező hévízi Mutsch Ungarn Reisen tulajdonosa szerdán arról számolt be az MTI-nek, hogy az elmúlt hetekben többször is csaknem meghiúsult a német légitársaság gépeinek leszállása Sármelléken.
Júliusban, mivel nem volt elegendő üzemanyag, az utasok egy részét Budapesten keresztül hozták Sármellékre. Az elmúlt héten pedig nem tudott kerozint vásárolni a repülőtér, hogy azt továbbadja a Lufthansának, így az üzemanyagot a Mutsch utazási iroda fizette ki és adta tovább a német légitársaságnak. Ezt a cége azért vállalta, mert a térségben 18 ezer vendégéjszakát töltenek el az általuk lekötött charterjáratokkal érkező turisták - fűzte hozzá az utaztató vállalkozás tulajdonosa.
Szabó Vendel, Sármellék polgármestere az MTI-nek megerősítette azt az információt, hogy új üzemeltetőt keresnek a repülőtérre, mert hosszú időn át a jelenlegi - információja szerint felszámolás alatt álló - bérlő bizonyosan nem tudja működtetni a leszállóhelyet. A CCA-nak nincs a tulajdonában terület, csak az általa épített új fogadóépület és a kiszolgáló létesítmények.
A polgármester hozzátette: biztató tárgyalások folynak hazai és külföldi befektetőkkel, akiktől kaptak ajánlatot már vételre és bérletre egyaránt. Hangsúlyozta: az a legfőbb cél, hogy működőképes maradjon a repülőtér, ne zárjon be, és őrizze meg a nemzetközi kereskedelmi minősítését. A tárgyalásokat ezért októberig be is akarják fejezni, mert a következő évre csak így lehet utasokat és légi járatokat biztosítani.
A sármelléki repülőtér üzemeltetőjétől szerdán az MTI úgy értesült, hogy a működési nehézségek miatt a cég nyitott a tőkebevonásra, keresi az alacsony forgalom miatt veszteséges leszállóhely számára a "legköltséghatékonyabb megoldást". Cáfolta ugyanakkor azt a hírt, miszerint a CCA felszámolás alatt állna, hozzátéve, hogy a cégnek szintén az az érdeke, hogy működőképes formában sikerüljön új partnert találni.
A társaságtól származó információ szerint az üzemanyag beszerzése miatt kialakult gondokat valóban a hévízi utazásszervezővel "együttműködésben" sikerült megoldaniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.