A japán autógyár közleményben arról tájékoztatott, hogy egyes dolgozók rendszeres távolmaradása, engedetlensége, erőszakossága és törvénytelen viselkedése miatt ideiglenesen bezárják a telephelyet.
Az összeszerelő üzem termelékenysége meredeken zuhant: míg 2004-ben 590 dolgozóval naponta átlagosan 59 autót gyártottak, idén a jóval több, összesen 1412 munkással már csupán napi 33 autó volt a termelési átlag. A hatékonyság így a 2004-es 74 százalékról az idei évre 30 százalékra csökkent - közölte a japán cég.
Az MMC Automotriz által üzemeltetett gyár újraindítása csak akkor képzelhető el, "ha biztosítottak a békés és fegyelmezett munkavégzés feltételei" - közölte a japán társaság. A Mitsubishi hangsúlyozta: kész tárgyalni a munkaügyi minisztériummal a termelés újraindításáról.
A dolgozók és a cég vezetése között már régóta nagy volt a feszültség. Márciusban a munkaügyi minisztérium közreműködésével még sikerült megállapodniuk, a termelékenység azonban így sem nőtt.
A Mitsubishinek az Egyesült Államokban, Hollandiában, Thaiföldön és Japánban működik gyára. Ezeken kívül világszerte számos összeszerelő üzeme van. Az egyik a venezuelai, hasonló működik Kolumbiában és Brazíliában is.
A Dow Jones hírügynökség jelentése szerint a japán gyártó - egyelőre nem végleges - kivonulása csak egy a venezuelai autóipar számos gondja közül. A gépkocsik ára az utóbbi hónapokban robbanásszerűen emelkedett, egyebek mellett azért, mert a kormány árpolitikai eszközökkel próbálta csökkenteni az utakon futó autók számát.
Közben a gyártók problémái is szaporodtak, mert a dollár-bolivar árfolyamra vonatkozó kormányzati korlátozások miatt nehézkessé vált az alkatrészimport. A General Motors Co., a legnagyobb autógyártó Venezuelában például emiatt tartott idén három hónapos kényszerszünetet.
A venezuelai kormány augusztus elején bejelentette, hogy nem hajtják végre azt a tervet, amely szerint 10 000 autót hoznak be Kolumbiából, mert az ottani vezetés több amerikai katona állomásozását tenné lehetővé. Kolumbia helyett inkább Argentínából importálnak, elemzők szerint viszont a magasabb szállítási költségek miatt végül még magasabbra emelkednek az autóárak Venezuelában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.