Egyetlen menedzser-végkielégítésből kifizethető lett volna az összes trolibuszvezető új bérszámítási rendszerének minden költsége a BKV-nál - írja a napilap.
A teljesítménybérezésről órabérre való átállás egyszeri költsége 90 ezer forint kocsivezetőnként, ami 315 sofőr számára 30 millió forintnál is jóval kevesebb lett volna.
A BKV menedzsmentje azonban elutasította a munkavállalók javaslatát, akik emiatt a munkaügyi bírósághoz fordultak, ahol első fokon nyertek.
Mindezek fényében különösen szégyenletesnek tartjuk a BKV-nál immár szokássá váló végkielégítés-fizetési gyakorlatot - nyilatkozta a lapnak Szabó István, a BKV felügyelőbizottságának munkavállalói delegáltja.
Az érdekvédelmi képviselő most várja a BKV belső vizsgálatának eredményét, amelyet egy hét múlva tárgyal a felügyelőbizottság.
A háttérben folyó politikai harc is egyre erősödik.
A szocialista Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes korábban jelezte: a nyilvánosságra került MVM-es időkből származó szállodabérlési ügyeletek, illetve a BKV-s végkielégítések okán megrendült a bizalma Kocsis István vezérigazgatóban. Az ügyben az MSZP sem egységes azonban.
Ráadásul Hagyó megtámadásával tovább csökkentik az esélyét annak, hogy az MSZP őt indítsa a következő főpolgármester-választáson. Maga a BKV üdvözölte az MSZP országos elnökségének tegnapi döntését, amely az ügy kivizsgálását és a személyi konzekvenciák levonását sürgeti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.