Az IFNA azzal vádolja a kaliforniai céget, hogy visszaél piaci erőfölényével, mert a Google „hagyományos” keresőszolgáltatása hátrébb sorolja azoknak a kiadóknak az anyagait, amelyek nem engedélyezik, hogy cikkeik bekerüljenek a Google News hírszolgáltatásába.
Az amerikai vállalat cáfolja ezt a vádat. „A kiadókat frusztrálja a Google, nemcsak a szerzői jogok megsértése miatt, hanem azért is, mert domináns piaci helyzetben van a hírek és a reklámbevételek terén is” – véli Sophie Scrive, az európai újságkiadók szövetségének (ENPA) vezérigazgató-helyettese.
Belgiumban tavaly a Copiepress kiadói tömörülés pert nyert az amerikai cég ellen, s így elérte, hogy tagjainak cikkei ne kerüljenek be a Google Newsba. Dániában pedig még azt is sikerült megakadályozniuk a kiadóknak, hogy a Google News dán nyelven is megkezdje szolgáltatását.
A kiadók mindezek dacára nem egységesek a Google megítélését illetően. Az amerikai cég legalábbis azt állítja, hogy a legtöbb kiadó felismeri, milyen sok pótlólagos látogatót (és ezen keresztül hirdetési bevételt) hoz egy-egy site-ra, ha cikkei a Google Newson keresztül is elérhetővé válnak.
A cikk teljes terjedelemben itt olvashatóPortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.