BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak tetszhalott a temetkezési marketing?

A temetkezési szolgáltatók kommunikációjára külön szakasz vonatkozik a tavaly ősszel életbe lépett új reklámtörvényben, így azok magukat csak különböző trükkökkel tudják reklámozni – írja a Kreatív Online.

Az évi 13-15 milliárd forintot megmozgató magyar temetkezési piac több mint ötszáz cége a kórházban próbál erős pozíciókat kiépíteni egy-egy nővéren vagy a kórboncnokokon keresztül.

Gulyás Erika, a Budapesti Temetkezési Intézet (BTI) kommunikációs ügynöksége, az Issues Management tanácsadója a portálnak elmondta: trükköket kell kitalálni hogy az információk a jogszabályok betartása mellett el juthatnak a közönséghez. Az ismertség érdekében a temetkezési vállalatok például gyakran támogatnak rajtuk kívül eső eseményeket, rendezvényeket.

Amikor a szabályozás tavaly ősszel megváltozott, az új reklámtörvény egy rést is megnyitott a korábbi teljes tiltáson. A szigor immár nem vonatkozik az online csatornákra, hiszen itt nehéz sérteni a fogyasztók érzékenységét: aki a temetkezési szolgáltatók honlapjain jár, feltehetően célirányosan került oda. Egyes temetkezési cégek ezért a keresőmarketingben rejlő lehetőségekre mentek rá.

Számos új szolgáltatás reklámozására azonban így sem nyílik lehetőség: ilyen a Farkasréti temetőben kialakított, mediterrán jellegű Angyalok Kertje is. A cég szívesen használná azokat az ismert vállalkozókat, akik már előre helyet foglaltak maguknak ezekben, azonban sem az arcukat nem teheti a hirdetésekre, sem pénzt nem adhat nekik azért, hogy újságokban beszéljenek az új szolgáltatásról, és nem is szervezhetnek le ilyen megjelenéseket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.