Az évi 13-15 milliárd forintot megmozgató magyar temetkezési piac több mint ötszáz cége a kórházban próbál erős pozíciókat kiépíteni egy-egy nővéren vagy a kórboncnokokon keresztül.
Gulyás Erika, a Budapesti Temetkezési Intézet (BTI) kommunikációs ügynöksége, az Issues Management tanácsadója a portálnak elmondta: trükköket kell kitalálni hogy az információk a jogszabályok betartása mellett el juthatnak a közönséghez. Az ismertség érdekében a temetkezési vállalatok például gyakran támogatnak rajtuk kívül eső eseményeket, rendezvényeket.
Amikor a szabályozás tavaly ősszel megváltozott, az új reklámtörvény egy rést is megnyitott a korábbi teljes tiltáson. A szigor immár nem vonatkozik az online csatornákra, hiszen itt nehéz sérteni a fogyasztók érzékenységét: aki a temetkezési szolgáltatók honlapjain jár, feltehetően célirányosan került oda. Egyes temetkezési cégek ezért a keresőmarketingben rejlő lehetőségekre mentek rá.
Számos új szolgáltatás reklámozására azonban így sem nyílik lehetőség: ilyen a Farkasréti temetőben kialakított, mediterrán jellegű Angyalok Kertje is. A cég szívesen használná azokat az ismert vállalkozókat, akik már előre helyet foglaltak maguknak ezekben, azonban sem az arcukat nem teheti a hirdetésekre, sem pénzt nem adhat nekik azért, hogy újságokban beszéljenek az új szolgáltatásról, és nem is szervezhetnek le ilyen megjelenéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.