A böblingeni Daimler gyár csapata önkénteseket kért fel arra, vezessenek négy órán keresztül. Hogy az út még unalmasabb legyen, nem beszélgethettek, és nem hallgathattak rádiót. A kísérlet ideje alatt rögzítették agytevékenységüket és szívműködésüket.
Emellett szabályos időközönként megkérdezték tőlük, mennyire érzik ébernek magukat. A tesztet kiegészítették egy hangérzékelési feladattal: a sofőröknek egy gombot kellett megnyomniuk, amint egy bizonyos zajt meghallottak – írja a NewScientist.
Az eredmény szerint a sofőrök minden mérési kritérium szerint egyre fáradtabbak lettek a négy óra alatt. Ugyanakkor az utolsó órában saját érzésük szerint éberebbek voltak, mint amit a tesztek igazoltak. A cég munkatársai szerint ez a tény hangsúlyozza az autókba épített elalvásjelzők fontosságát. A gépesített teszt ugyanis reálisabb képet adhat, mint az autóvezető saját meggyőződése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.