„Elégedettek vagyunk a fogyasztói üzletág és díjnyertes Norton 2009 termékeink teljesítményével. A vállalati üzletágban egyes vevőink rövidebb távú szerződéseket vagy karbantartás-megújítást választottak, így kevesebb új licenc-megállapodás született, viszont a később esedékes bevétel erősödött” – nyilatkozta Enrique Salem, a Symantec elnök-vezérigazgatója. „Lefektettük a pénzügyi év második negyedévének jobb teljesítését előmozdító alapokat.”
„A kiadásokra történő folyamatos odafigyelés eredményeként részvényenkénti nyereség az előre jelzett tartományban maradt” – mondta James Beer, a Symantec ügyvezető alelnöke és gazdasági igazgatója.
GAAP (Generally Accepted Accounting Principles = általánosan elfogadott könyvelési alapelvek) szerinti eredmény: a 2010. pénzügyi év első negyedévének GAAP szerinti üzemi eredménye 152 millió dollár, az előző év azonos negyedévének 278 millió dollárjával szemben. A 2010. pénzügyi év első negyedévének GAAP szerinti nettó nyeresége 73 millió dollár, az előző év azonos negyedévének 172 millió dollárjával szemben. A GAAP szerinti hígított nyereség részvényenként 0,09 dollár. Az előző év azonos negyedévében ez 0,20 dollár volt.
A GAAP szerinti később esedékes bevétel 2009. július 3-án 2,97 milliárd dollár volt. Ez az érték 2008. július 4-én 3,01 milliárd dollár volt. A 2010. pénzügyi év első negyedévi működési tevékenységének pénzforgalmi egyenlege 371 millió dollár, ez az előző év azonos negyedévében 414 millió dollár volt. Az egy évvel korábbi, működésből eredő pénzforgalmi egyenleg az árfolyamkülönbség és a többlet hét miatt körülbelül 47 millió dolláros egyszeri összeget tartalmaz.
Nem a GAAP szerinti eredmény: A 2010. pénzügyi év első negyedévének nem a GAAP szerint számított üzemi nyereséghányada 28,5 százalék volt, az előző év azonos negyedévének 29,3 százalékával szemben (az árfolyamváltozást és a többlet hetet figyelembe véve nem változott).
A 2010. pénzügyi év első negyedévének GAAP szerinti nettó nyeresége 285 millió dollár, az előző év azonos negyedévének 342 millió dollárjával szemben. A nem GAAP szerinti hígított nyereség részvényenként 0,34 dollár. Az előző év azonos negyedévében ez 0,40 dollár volt. A nem GAAP szerinti részvényenkénti nyereség a többlet hét miatt egy egyszeri 0,03 dolláros többletet tartalmaz.
A nem GAAP szerinti később esedékes bevétel 2009. július 3-án 2,98 milliárd dollár volt. Ez az érték 2008. július 4-én 3,03 milliárd dollár volt. Az árfolyamváltozás és a többlet hét miatti korrekcióval a nem GAAP szerinti, később esedékes bevétel 2 százalékkal nőtt az előző évéhez képest.
A GAAP és nem GAAP szerinti eredményeink részletes összevetéséhez lásd a mellékelt konszolidált pénzügyi beszámolókat.
A 2010. pénzügyi év első negyedéve alatt 123 millió dollár értékben, átlagosan 15,59 dolláros áron 7,9 millió részvényt vásároltunk.
Az üzletágankénti és földrajzi hely szerinti megoszlás
A 2010. pénzügyi év első negyedévében a cég megváltoztatta üzletágainak beszámolási struktúráját, hogy az jobban illeszkedjen a működési struktúrához. Az üzletágak beszámolási struktúrája a következőképpen változott meg: az Enterprise Vault termékek a védelmi és megfelelőségi üzletágtól átkerültek a tár- és szerverkezelési üzletághoz, a szolgáltatásként nyújtott szoftver (Software-as-a-Service – SaaS) kínálat pedig – a szolgáltatás természetének megfelelően – részben a védelmi és megfelelőségi, részben pedig a tár- és szerverkezelési üzletághoz került át. Az Enterprise Vault és az SaaS 2009. pénzügyi évi 197 millió dolláros, illetve 51 millió dolláros eredményét átvitték. Az SaaS túlnyomó részben a védelmi és megfelelőségi üzletághoz került. A fogyasztói üzletágban nem történt változás. A történeti időszakok a csatolt konszolidált pénzügyi beszámolókban a módosult beszámolási területeknek megfelelően át lettek dolgozva.
A Symantec tár- és szerverkezelési üzletága a negyedév során a nem GAAP szerinti teljes bevétel 38 százalékát hozta, és a múlt év azonos időszakához képest 17 százalékkal csökkent (az árfolyamváltozást és a többlet hetet figyelembe véve 8 százalékkal csökkent). A Symantec fogyasztói üzletága hozta a nem GAAP szerint számított teljes bevétel 31 százalékát, éves csökkenése 4 százalék (az árfolyamváltozást és a többlet hetet figyelembe véve 6 százalék a növekedés). A védelmi és megfelelőségi üzletág a nem GAAP szerint számított, teljes bevétel 24 százalékát hozta, az éves csökkenése 14 százalék (az árfolyamváltozás és a többlet hét figyelembe vételével a csökkenés 4 százalék). A szolgáltatások a nem GAAP szerint számított, teljes bevétel 7 százalékát hozták, az éves csökkenése 20 százalék (az árfolyamváltozás és a többlet hét figyelembe vételével a csökkenés 15 százalék).
A külföldről származó, nem GAAP szerint számított bevételek a 2010. pénzügyi év első negyedévében az összes bevétel 50 százalékát tették ki, a múlt év azonos negyedévéhez képest 17 százalékkal csökkentek (az árfolyamváltozást és a többlet hetet figyelembe véve 5 százalékkal csökkentek). Az európai, a közel-keleti és az afrikai területről származott a negyedév nem GAAP szerinti összes bevételének 30 százaléka, itt 22 százalékos volt a csökkenés (az árfolyamváltozást és a többlet hetet figyelembe véve 7 százalékos volt a csökkenés). Ázsia csendes-óceáni térsége és Japán bevétele 6 százalékos éves csökkenéssel (az árfolyamváltozást és a többlet hetet figyelembe véve 1 százalékos növekedéssel) a teljes bevétel 15 százalékát tette ki. Az amerikai kontinensen (azaz az Egyesült Államokban, Latin-Amerikában és Kanadában) a múlt év azonos időszakához képest 9 százalékos volt a csökkenés (az árfolyamváltozást és a többlet hetet figyelembe véve 3 százalékos volt a csökkenés). Az összes, nem GAAP szerint számított bevétel 55 százaléka származott innen.
A 2010. pénzügyi év második negyedévére vonatkozó előrejelzés - Lapozzon!
Az előrejelzés a 2008 szeptemberében zárult negyedév 1,49 dolláros súlyozott átlagos euróárfolyamával szemben a 2009 szeptemberében záruló negyedévre 1,40 dolláros euróárfolyammal, azaz körülbelül 6 százalékos árfolyamcsökkenéssel számol a 2009 szeptemberében záruló negyedévre. Az árfolyam a 2008 szeptemberében zárult negyedév végén 1,38 dollár volt, ami körülbelül 1 százalékkal jobb a 2009. szeptemberi negyedév 1,40 dollárjához képest.
A 2010. pénzügyi év 2009. október 2-án záruló második negyedévére a GAAP szerinti bevétel 1,395 milliárd és 1,445 milliárd dollár között várható. A GAAP szerinti egy részvényre jutó hígított nyereség 0,14 és 0,16 dollár között lehet. A GAAP szerinti, később esedékes bevétel 2,747 milliárd és 2,847 milliárd dollár közé eshet.
A 2010. pénzügyi év második negyedévére a nem GAAP szerinti bevétel 1,40 milliárd és 1,45 milliárd dollár között várható. A nem GAAP szerinti részvényenkénti hígított nyereség 0,32 és 0,34 dollár között várható. A nem GAAP szerinti később esedékes bevétel 2,75 milliárd és 2,85 milliárd dollár között várható.
A NEM GAAP SZERINTI PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓK ALKALMAZÁSA: Működési eredményünk a sorozatos felvásárlások, az SFAS 123(R) hatása, a gyengülés okozta költségek és más céges események következtében jelentősen megváltozott. A múltbeli pénzügyi teljesítményünk és jövőbeni eredményünk értelmezését elősegítendő az általánosan elfogadott könyvelési alapelvek (GAAP) szerinti pénzügyi eredményeket kiegészítjük a nem GAAP szerinti pénzügyi értékekkel. Az általunk a nem GAAP szerinti eredmény kiszámítására használt módszer nem a GAAP szerint számítódik ki, és eltérhet a más cégek által használt módszerektől. Nem GAAP szerinti eredményünket nem szabad elszigetelten tekinteni, és nem szabad a GAAP szerinti hasonló értékek helyettesítőjeként figyelembe venni. Ezeket kizárólag a GAAP-val összhangban készített, összevont pénzügyi megállapításokkal együtt szabad értelmezni. Vezetőségünk ezeket a nem GAAP szerinti kiegészítő értékeket rendszeresen alkalmazza a vállalat belső kiértékelésekor és irányításakor, valamint a működésre vonatkozó döntések meghozatalakor. Ezek a nem GAAP szerinti értékek a vezetőség által a tervezéshez és a következő időszakok előrejelzéséhez használt elsődleges tényezők közé tartoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.