BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Indesit: a gyenge európai kereslet ellenére is megőrizte jövedelmezőségét

Az olasz háztartásigép gyártó cég számára a második negyedévben gyenge volt a kereslet Európában, elsősorban Kelet-Európában és Oroszországban - áll a cég által lapunkhoz eljuttatott közleményben.

A fejlődés halvány jeleit azonban már lehet látni néhány nyugat-európai piacon. A negyedéves értékesítés (613 millió Euro) 20,3%-kal csökkent (15,8 % rögzített árfolyamon) részben az erős Euro hatásának köszönhetően. A negyedév üzemi eredmény (operating margin) a rendkívüli költségek nélkül 5,3% volt (5,7% 2008-ban). A nettó adósságállomány 524 millió Euróra csökkent (592 millió Euro 2008-ban).

A cégcsoport bevételei 2009 második negyedévében 613 millió Eurót tettek ki (679,1 millió Euro), amely 20,3%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakhoz hasonlítva. Rögzített árfolyamon számítva az értékesítés 647,8 millió Euro volt, 15,8% csökkenéssel.

A bruttó üzemi eredmény a rendkívüli költségek nélkül 32,3 millió Euro (44,1 millió Euro) volt 5,3% (5,7%) az értékesítéshez képest. Az üzemi eredmény (EBIT) 14,1 millió Euro (26,2 millió Euro) volt, az értékesítéshez képest 2,3% (3,4%). Rögzített árfolyamon számítva 26,1 millió Euro (0,4%-os csökkenés). A nettó pénzügyi eladósodottság mértéke javult, 592,5 millió Euroról, 524,1 millió Eurora.

Jórészt a zsugorodó keresletnek és a kedvezőtlen deviza- (főleg rubel- és font-) – árfolyamoknak köszönhetően ebben az időszakban csökkent az értékesítés azokon a piacokon, ahol a csoport piacvezető (Egyesült Királyság, Olaszország, Franciaország és Oroszország), és részben a kelet-európai piacokon. Ám 2008-hoz képest a csoport ilyen tényezők mellett is megőrizte jövedelmezőségét, jórészt a nyugat-európai piacoknak köszönhetően. Ez leginkább az átlag árak növekedésének (3,9%), és a termék, valamint szolgáltatás minőség javulásának volt köszönhető.

A teljesítmény különösen briliáns volt az Egyesült Királyságban és Írországban, ahol a jövedelmezőség majdnem megduplázódott a tavalyi évhez képest. A csoport sikeresen megvédte piacvezető helyzetét az olaszországi piacon, növelte az átlag árait és enyhén javította a jövedelmezőségét is. Pozitív eredmények voltak más nyugat-európai országokban is, ahol a zsugorodó kereslet ellenére javult a jövedelmezőség, jellemzően a magasabb átlagárnak és a csökkenő állandó költségeknek köszönhetően.

A csoport eredményeire negatív hatással volt a kelet-európai teljesítmény, ahol a kereslet jelentősen csökkent. Azonban Oroszországban sikerült fenntartani az egyik legjobb jövedelmezőséget a csoporton belül, az átlagárak növekedésének köszönhetően és a kereslet drasztikus csökkenése, valamit a gyenge rubel ellenére.

A második negyedéves egyéb negatív tényezők között szerepelnek azok az igen magas rendkívüli költségek, amelyek legfőképpen a Kinmel Parki üzem (Egyesült Királyság) bezárásával, és a Nonei üzem (Olaszország) átszervezésével kapcsolatos költségekből állnak.

„Az Indesit gyorsan reagált a krízisre” – mondta Andrea Merloni, az Indesit Comapany elnökhelyettese – „az összes szükséges lépést megtettük cégünk pénzügyi stabilitásának és függetlenségének megőrzése érdekében. Így lehetővé vált számunkra, hogy megőrizzük vezető szerepünket és magabiztosan várjuk a kereslet helyreállását.”

„A kereslet még mindig nagyon gyenge,” – nyilatkozta Marco Milani, az Indesit Company vezérigazgatója – „különösen a cég számára igen fontos kelet-európai piacon. Csak bizonyos nyugat-európai országokban látjuk a javulás jeleit. Mindezek ellenére fokozatosan visszanyerjük a korábbi évek jövedelmezőségi szintjét. A jövedelmezőség jelentős elmozdulása Nyugat-Európa felé (25%-ról 75%-ra a cég marginjában) lehetővé teszi számunkra, hogy egy sokkal kényelmesebb helyzetből várjuk a kelet-európai piaci kereslet megerősödését.

Ebben az időszakban több mint 100 új, innovatív funkciójú és jó minőségű termékkel jelentünk meg a piacon. Az év végéig további 90 termékkel jelenünk meg, kezdve az Indesit új 3 ajtós no-frost hűtőszekrényével a „Trilogic”-kal, a Hotpoint-Ariston új, esztétikus „New Line” termékvonalával és az automata mosószer-adagolós „Aqualtis”-szal, valamint a ScholtÈs “S³” professzionális főzőlapjaival.

A csoport hiszi, hogy stabil árfolyamokkal és a második negyedévben a keresletben mutatkozó trenddel a 2009-es értékesítés 2,5 és 2,6 milliárd Euro, míg az üzemi eredmény (EBIT) 60 és 70 millió Euro között lesz és így a pénzügyi eladósodottság mértéke 2009. december 31-én alapjaiban egyezni fog a 2008. december 31-i értékkel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.