A vállalat első féléves eredménye 5,07 milliárd svájci frank volt, ez 2,8 százalékkal alacsonyabb a múlt év azonos időszakában jelentett 5,21 milliárd franknál. A csökkenő profit két legfőbb okaként a recesszió által megtépázott fogyasztói keresletet és a túl erős svájci frankot nevezték meg a beszámolóban.
„A vállalat bevételeinek 3,5 százalékos bővülésével és az EBIT-ráta 30 bázispontos emelkedésével a Nestlé bebizonyította, hogy a növekedés és a javuló nyereségesség állapotában volt az év első felében a kihívásokkal teli piaci környezet ellenére is. A cégcsoport stratégiailag elkötelezett a fenntartható, hosszú távú nyereségesség növelése mellett; véleményem szerint jelenleg elég jó helyzetben van a Nestlé, és a gazdasági környezet javulása esetén további lehetőségek megragadására is módunk nyílik majd” – áll Paul Bulcke vezérigazgató tegnap kiadott állásfoglalásában.
A vállalat értékesítései világszerte összesen 2 százalékkal estek, azonban az egyes régiók között alapvető eltérések figyelhetők meg. Míg mind a cég legfőbb célterületének számító amerikai, mind az ázsiai értékesítések kismértékben emelkedtek, addig a cég európai piaca több mint 12 százalékkal lett kisebb.
A beszámoló adatai szerint a Nestlé legdinamikusabb növekedést felmutató terméke a Nespresso kávé volt. A márka eladásai az elmúlt fél évben közel harminc százalékkal emelkedtek világszerte, és lapunk információi szerint a cég hazai leányvállalata, a Nespresso Hungary sem panaszkodhat.
A prémium adagolt kávé piacvezetőjének számító Nespresso 2006 januárjában jelent meg a magyar és cseh piacon, 2007 elején pedig a lengyel piacon. A vállalat a kelet-közép-európai terjeszkedése során Magyarországon várta a legnagyobb piaci sikert, mivel az előzetes kutatás alapján egyértelművé vált, hogy a magyar kávékultúra eszpreszszóközpontú.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.