Az NHH április óta gyűjti a televíziós infrastruktúra-szolgáltatók adatait, ennek alapján megállapítható, hogy a korszerűbb digitális technológiára történő átállás ha lassú is, de folyamatos – mondta Ferenczhalmy Bálint, a hatóság illetékes osztályvezetője.
Az elemzés június végére 2,937 millióra becsülte a valamilyen fizetős televíziószolgáltatás ügyfeleinek számát. A rendszeres adatszolgáltatásra vállalkozó 14 legnagyobb piaci szereplő előfizetőinek száma ennél mintegy félmillióval kevesebb, 2,448 millió.
A különféle technológiákat figyelembe véve itthon még mindig kábeltévére fizetnek elő a legtöbben, több mint másfél millióan, de a műholdas és egyéb vezeték nélküli technológiák ügyfélköre is több mint 721 ezres.
A piac legnagyobb szereplője a UPC, részesedése meghaladja a 33,4 százalékot, a második helyen, 24,1 százalékkal a DigiTV áll, dobogós hely – 18,2 százalékkal – még a Magyar Telekomhoz tartozó T-Home-nak jutott. A piac fennmaradó részén egy számjegyű részesedéssel osztoznak a többiek, köztük néhány nagy távközlési szolgáltató is, mint az Antenna Hungária és az Invitel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.