A Stadler Rail Group újabb sikert ért el az emeletes motorvonatok piacán. A svájci központú vasúti járműgyártó csoport szerződést írt alá az ausztriai távolsági személyszállítással foglalkozó Westbahn Management GmbH-val 7 darab hatrészes emeletes intercity motorvonat szállítására 110 millió euró (31 milliárd forint) összértékben.
A DOSTO fantázianevű emeletes villamos motorvonatok 2011-től a Bécs és Salzburg közötti intercity forgalomban közlekednek majd. A Stadler új, elővárosi és intercity közlekedést megcélzó emeletes vonatkoncepciója megoldást nyújt arra a MÁV Zrt. által korában ismertetett elképzelésre is, amely szerint Budapest legnagyobb forgalmú elővárosi vonalainak a személyszállítását a későbbiekben emeletes motorvonatokkal oldanák meg.
Az új hatrészes Westbahn motorvonatokat első osztályú berendezésekkel látják el, illetve valamennyi közbenső kocsin büfét alakítanak ki. A teljes egészében akadálymentesített vonat 200 km/h sebességre lesz képes, továbbá modern utasinformációs rendszerrel és fogyatékkal élők számára is alkalmas mellékhelyiségekkel is rendelkezni fog.
A könnyűszerkezetes alumíniumkonstrukciónak köszönhetően a DOSTO vonatok a hagyományos emeletes járműveknél sokkal könnyebbek lesznek, amely dinamikus gyorsulást és alacsonyabb üzemeltetési költségeket tesz lehetővé az üzemeltető számára. A Westbahn tervei szerint minden vonaton 6 utaskísérő is az utasok rendelkezésére áll majd.
A Westbahn-nal kötött szerződés már a második megbízás, amelyet a Stadler az emeletes motorvonatok piacán nyer el. Az első megbízást a társaság a Svájci Szövetségi Vasúttársaságtól (SBB) kapta egy évvel ezelőtt 50 db emeletes DOSTO motorvonat gyártására 1 milliárd svájci frank (180 milliárd forint) értékben.
Az SBB projekt a terveknek megfelelően halad, a Stadler múlt héten csütörtökön ünnepelte az első vonat alumínium kocsiszekrényének elkészülését. Ennek a két megbízásnak köszönhetően a Stadler belépett mind az elővárosi-, mind az intercity emeletes motorvonatok piacára, amelynek eredményeképpen a Csoport az altenrhein-i üzemét, mintegy 30 millió svájci frankos (5,4 milliárd forint) beruházással az emeletes vonatok kompetenciaközpontjává alakította át. A szállítási ütemezés szerint a Stadler az első DOSTO vonatot 2010. június 4-én szállítja le az SBB részére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.