Dan Reicher a Reutersnek elmondta: olyan rendszeren gondolkoznak, amelynek segítségével nagyszámú hibrid autót lehetne a központi elektromos hálózatból táplálni. A Google 2007-ben kezdte meg a programot, melynek keretében a benzin-elektromos Toyota Priust és a Ford Escape-et alakították át főként elektromossággal üzemelő autóvá.
A Google egyik elképzelése, hogy a feltöltött, parkoló autók akkumulátorából visszatáplálják az elektromosságot a hálózatba. Ez tehermentesíteni az elektromos rendszert a csúcsidőszakban. Reicher megfogalmazása szerint a szoftveróriás "igen intenzíven" dolgozott a projekten az elmúlt időszakban, a legnagyobb kihívást a túlterhelés elkerülése jelenti.
A fejlesztő szerint járható út lehet, hogy a legnagyobb terhelés idején egyes autók töltését leállítanák, a tulajdonosokat pedig kárpótolnák ezért. A Google elképzelése szerint a megfelelő szoftver segítségével megoldható az úgy nevezett "okos töltés"
Körülbelül 20 év kell ahhoz, hogy elérhető áron olyan elektromos autókat gyártson az ipar, amelyek hatótávolsága megegyezik a mai benzinmotoros autókéval. Addig, amíg elterjednek a teljesen elektromos autók, komoly infrastrukturális fejlesztésekre, gyorstöltő "kutakra" van szükség - mondta Thomas Weber, a Daimler AG kutatás-fejlesztési igazgatója. A Mercedes komoly lépéseket tesz a lítium-ion akkumulátorok használatának bővítésére.
A szektorban megjelenő újdonságokról, lehetséges irányairól részletesen olvashat elemzésünkben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.