A brit hipermarket-lánc által foglalkoztatott időjósok három év alatt készítettek egy szoftvert, amely kalkulálja a vásárlói viselkedési minták változásait. A Tesco azt várja a fejlesztéstől, hogy költségcsökkentést tesz lehetővé, s elejét veszi az élelmiszerek megromlásának - írja a hvg.hu.
A hipermarketek a grillhúsokat például az alapján rendelik meg, hogy mikor várható a napsütés és a meleg idő, azonban ilyenkor nagy mennyiségű raktárkészlet maradhat a nyakukon, ha hirtelen megváltozik az időjárás, s ezzel együtt a fogyasztói igények is.
A szoftver 12 brit kistérség meteorológiai adataiból dolgozik, amelyet az elmúlt három évben gyűjtöttek össze.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.