A társaság szóvivője közölte: senkit nem tudnak elszállítani. Az APA összeállítása szerint a SkyEurope járatai a keddre virradóra kezdeményezett csődeljárás miatt nem indulnak egyebek mellett Amszterdamból, Athénból, Barcelonából, Brüsszelből, Bukarestből, Dubrovnikből, Larnakából, Nizzából, Párizsból, Szófiából és Splitből.
Roland Schranz szóvivő elmondta: "Egy csődeljárás alá vont légitársaság nem tud megállapodásokat kötni" más társaságokkal az utasok elszállításáról. Hozzátette: mindenkinek magának kell megoldania, hogy eljusson a célállomásra. Schranz az APA osztrák hírügynökség kérdésére nem tudta megmondani, hogy pontosan hány utasról lehet szó.
Az AUA osztrák légitársaság felajánlotta, hogy 150 eurós egységáron mind a 11 érintett repülőtérről elszállítja az utasokat. A WizzAir is bejelentette, hogy elszállítja a SkyEurope utasait, helyet egységesen 30 eurós áron lehet foglalni a társaság járataira. Az easyJet is feljánlotta mentőcsomagját utasonként 40 euróért, amelyben az adók és az illetékek is benne foglaltatnak. A mentőcsomag a London-Prága, London-Bécs, és a Milánó-Prága útvonalakra érvényes.
A bécsi tőzsdén rögtön a keddi nyitás után függesztették fel a kereskedést a SkyEurope papírjaival, miután az évek óta krónikus pénzhiánnyal küszködő társaság ellen Jozef Griscik, a vállalat pénzügyi újjászervezésére kijelölt szlovák megbízott csődeljárást kezdeményezett, mert nem sikerült áthidaló finanszírozást találni a vállalat működésének fenntartására. Az APA szerint 5 millió eurón múlott a cég fennmaradása. A szóvivő ezt nem erősítette meg, elmondta viszont, hogy a megbízott lépése "igencsak meglepetésszerű volt".
A 700 főt foglalkoztató, 10 gépből álló flottát üzemeltető SkyEurope június 22-én jelentette be, hogy bírósági védelmet kért a hitelezőktől, de nem fizetésképtelen. A védelmet megkapta Szlovákiában, azóta tárgyalt a lehetséges befektetőkkel. A tárgyalásokra és pénzügyi kötelezettségeinek átstrukturálására három hónapot kapott.
A SkyEurope közlése szerint 2008-ban 3,6 millióan utaztak a társasággal. A légi közlekedés úgynevezett fapados - olcsójegyes - ágazatának másik térségi központú nagy szereplője, a WizzAir az utóbbi 12 hónapban 7 millió utast szállított, a piacvezető Ryanair járataira pedig 60 millióan foglaltak helyet tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.