Martin Jahn, az autóipari szövetség elnöke ennek ellenére úgy véli, hogy a cseh autóipar eddig aránylag jó kondícióban került ki a válságból. A Skoda, a TPCA és a Hyundai autógyáraknak sokat segített, hogy több európai országban roncsprémiumot vezettek be, aminek alapján megugrott a kereslet az általuk gyártott kiskocsik iránt.
Az idei első fél évben Csehországban összesen 470 667 személygépkocsit gyártottak, ami éves szinten 11 százalékos csökkenés. A Skoda Auto a január-júniusi időszakban 245 714 kocsit gyártott, ami az előző év hasonló időszakához viszonyítva 30 százalékos visszaesés. A Skoda-kocsik eladása azonban csak 11 százalékkal esett vissza, mégpedig 329 641 darabra. A cég ugyanis eladta az előző évben raktáron maradt kocsik nagy részét.
A kolíni TPCA termelése viszont 0,6 százalékkal emelkedett, mégpedig 174 949 kocsira. A harmadik autógyár, a nosovicei Hyundai, amely tavaly kezdte meg a gyártást, az idei első hat hónapban 50 ezer kocsit gyártott.
Bár a cseh autóiparban az élénkülés jelei mutatkoznak, Martin Jahn szerint még legalább két évre van szükség ahhoz, hogy a dolgok rendbe jöjjenek és a termelés a tavalyi 950 ezerről egymillióra emelkedjen. Ezt az idei évre tervezték, de most legalább két éves csúszást jósolnak a piaci szakértők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.