A Tesco-Global Áruházak Zrt. felelős vállalatként valamennyi áruháza esetében igyekszik a környezetbarát technológiák alkalmazására. Az áruházlánc környezettudatos tervezési és kivitelezési koncepciójának kiemelkedő példája a dunakeszi Tesco. Az új áruház felvonultatja mindazon technológiákat, melyek révén akár 50 százalékos energia-megtakarítás is elérhető. A számos innovatív megoldás alkalmazása az áruházlánc azon törekvését erősíti, amely arra irányul, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Az új áruházban alkalmazott technológiák között megtalálhatóak például a levegő minőségét (légmennyiség és frisslevegő) a mindenkori igény alapján szabályozó rendszerek, valamint különböző hő-visszanyerő berendezések, kondenzációs kazánok és talajszondás hőszivattyú a fűtési rendszerben, a hidrobank rendszerrel kombinált napkollektorok, amelyeket a használati meleg víz előállítására, valamint az épület hűtésére és fűtésére használnak, hálózatra termelő napelemes rendszerek, vagy a korszerű világítás-technika. Jelentős energia-megtakarítást tesznek lehetővé továbbá a kereskedelmi hűtés során alkalmazott megoldások, mint például a fagyasztóbútorok üvegtetővel való lefedése.
Látványos újdonság az áruházban az az érintőképernyővel ellátott display, mely élvezetesen és szemléletesen mutatja be a létesítmény energiatakarékos megoldásait. Emellett a környező iskolák környezetvédelmi oktatását is segíti folyamatosan bővülő, zöld témájú információs anyagaival.
„Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és a fosszilis energia-használat visszaszorítása terén kitűnő példát szolgáltat a Tesco az itt megvalósított és mások számára is követendő, előremutató gyakorlatával”, mondta Dr. Dióssy László, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium környezetvédelmi szakállamtitkára.
„Fontos számunkra, hogy új áruházaink kialakításával élen járjunk az innovatív, környezetbarát technológiák alkalmazásában. Ezzel jelentős energia-megtakarítást és a környezetszennyező anyagok kibocsátásának csökkentését érjük el. Vásárlóink így közvetlen környezetükben nem csak széles árukínálattal és kedvező árakkal találkozhatnak, de abban is biztosak lehetnek, hogy az általuk látogatott áruház a lehető legkisebb terhelést jelenti környezete számára”, mondta el Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs vezetője.
A vásárlók olyan kézzelfogható környezetbarát megoldásokkal is találkozhatnak az új áruházban, mint a száz százalékban lebomló, eldobható bevásárlótáska, a visszaváltható ún. „örökzöld” táska, illetve a hosszantartó bevásárlótáskák kínálata.
Az új Tesco hipermarket Dunakeszin, a Fő út 190. szám alatt található. Az autóval érkezők számára a 3000 négyzetméteres komplexum mellett 321 férőhelyes parkoló került kialakításra. A cég gondolt a gyalogosan érkezőkre is: az új, ingyenesen igénybe vehető Tesco-járat minden nap kora reggeltől késő estig, hozzávetőlegesen óránként közlekedik a városközpont és a Barátság lakótelep érintésével.
Az új áruház a Tescótól megszokott minőséggel és széles választékkal, valamint nyitási akciókkal várja a vásárlókat a hét minden napján. Az áruház kínálatában hozzávetőlegesen húszezer különböző termék található, mint például a kedvelt saját márkás termékek (Tesco Gazdaságos és Tesco Színes), valamint a tavasszal bevezetett Light Choices termékcsalád is, amely az egészséges életmód követői számára készült. Ezen kívül elérhető az új, Családi Márkák névre keresztelt termékcsalád, amely az árérzékeny, ám kiváló minőségre vágyó vásárlók számára kínál alternatívát. A Tesco kedvelt ruházati márkái, a Cherokee és az F&F divatos, őszi darabjai a megszokott kedvező ár-érték aránnyal várják a vásárlókat.
A dunakeszi áruház több mint 106 embernek ad közvetlenül munkát, a Tesco Üzletsoron található kisboltok (mobiltelefon, ékszer, dohány és hírlap, virág, szépségápolás és állateledel, távol-keleti ajándékbolt, szolgáltató egységek – étterem, gyógyszertár, pénzváltó) alkalmazottai pedig tovább növelik ezt a számot. Az áruház Üzletsorán az Euronics műszaki áruházlánc és a Drogerie Markt kínálatából is válogathatnak a vásárlók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.