BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mélyponton a tréningpiac

A tréningpiac is megszenvedte a cégek költséghatékonysági lépéseit. Ezt jelzi, hogy a vezető szervezetfejlesztők szerint a vállalatok tréningköltése 30 százalékkal marad el a tavalyitól.

Igaz, ez nemzetközi viszonylatban a középmezőnybe helyezi hazánkat.

A tréningcégek tapasztalatai alapján a gazdasági szereplők a legkevésbé a topmenedzserek képzését fogták vissza, míg a korábbi években igen népszerű csapatépítő programok iránti igény szinte megszűnt. A piaci szereplők egy része kifejezetten örül az utóbbinak, hiszen ezáltal – állításuk szerint – kikerültek a kínálatból az alacsony szakmai értéket képviselő termékek.



A verseny mindeközben tovább élesedett, hiszen a megrendelők száma is csökkent. Az ügyfelek felkutatása és a magasabb igények kiszolgálása miatt a tréningszervezőknek ma már kétszer annyi munkát jelent egy tréningnap megszervezése, mint korábban.

Bár az idei őszi szezon kezdetén ismét optimista hangulat uralkodik, a következő években bizonyára még sokan lesznek kénytelenek lehúzni a redőnyt.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.