A tervezet bemutatásakor Hónig Péter miniszter leszögezte: ahol eddig volt közösségi közlekedés, ott jövőre is lesz.
Összesen 33 vonalon szüntetik meg a vasúti közlekedést. Ez 1000 kilométer hosszúságú szakaszt jelent, amin naponta 6400 utas közlekedik.
A szakaszok megszüntetésével évi 7 milliárd forint megtakarítást remél a szaktárca. Megszűnik például a Nyíregyháza-Nyírbátor, a Karcag-Tiszafüred, a Székesfehérvár-Komárom, illetve a Hódmezővásárhely-Makó szakasz.
Hónig Péter arra a kérdésre, hogy miként választották ki a megszüntetendő szakaszokat, azt felelte: nem volt ott a legtöbb egyeztetésen, de abban biztos, hogy jó döntés született.
A minisztérium reményei szerint a vasúti átalakítás révén három év alatt 70 milliárd forint megtakarítást lehet elérni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.