Az áruházakban a vásárlók által felajánlott tartós élelmiszereket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkatársai juttatják el az azokat hasznosító intézményekhez, szervezetekhez.
Az Élelmezési Világnap alkalmából országos élelmiszergyűjtést rendeznek október 16-án és 17-én a Tesco hipermarketekben. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen szervezett akció keretében bárki rakhat át a vásárolt tartós élelmiszerekből az önkéntesek bevásárlókocsijába.
Az Egyesület munkatársai az összegyűjtött adományokat közvetlenül eljuttatják az olyan intézményekhez és szervezetekhez, amelyeknél azokra a legnagyobb szükség van. Így például olyan, rászorulókkal foglalkozó intézményekhez kerülhetnek az élelmiszeradományok, mint árvaházak, családsegítő szolgálatok, anyaotthonok, alapítványi óvodák.
Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete, a FAO 1979-ben egy magyar határozati javaslat alapján döntött október 16. Élelmezési Világnappá nyilvánításáról. A világnap elsődleges célja, hogy mozgósítsa az ENSZ tagállamokat és a közvéleményt annak érdekében, hogy tegyenek az emberiség nagy részét sújtó élelmezési gondok orvoslása érdekében.
A most megrendezésre kerülő országos akció lebonyolításában több mint ezer önkéntes vesz részt, akik két napon keresztül gyűjtik a tartós élelmiszereket a Tesco hipermarketekben.
A Tesco részt vesz az Élelmezési Világnapon megtartandó Adománykonvoj elnevezésű akcióban is. Egy kamionnyi áruval járul hozzá a kezdeményezéshez, melynek során az adományozó cégek által felajánlott árukat szállító kamionok a budaörsi virágpiacon gyülekeznek, majd rendőri felvezetés mellett eljutnak a Vajdahunyad várához, a FAO központi rendezvényére. Ezt követően a Magyar Élelmiszerbank raktárában rakodják le az adományokat.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. vállalati felelősségvállalási stratégiájának egyik fontos eleme, hogy felelős szomszédként segítse a környezetében élők életét. Éppen ezért vesz részt a cég egyéb helyi és országos törekvései mellett az élelmiszergyűjtési akcióban is.
„Idén immár másodszor veszünk részt az Élelmezési Világnap kapcsán rendezett akcióban. Bízunk benne, hogy az áruházaink révén az egész országban megszervezett akció segítségével nagyon sok szegény sorban élő embernek tudjuk könnyebbé tenni az életét. Arra biztatok mindenkit, aki megengedheti magának, hogy vegyen egy kiló cukorral, liszttel vagy egy liter olajjal többet, és adja le ezeket önkénteseinknél”, mondta el Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.