Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) társelnöke szerint a lejtmenet csak részben a válság következménye; meghatározó szerepet játszik az is, hogy az elmúlt három évben összesen közel 200 ezerrel több autó kelt el annál, mint amennyit a magyarországi vásárlóerő indokolt volna. Pedig ebben a három évben már érezhető volt a forgalomcsökkenés a 2003–05 közti hároméves periódus szintjéről.
A szakember szerint most annak vagyunk tanúi, amikor az inga visszaleng, de nevezhetjük a piac korrekciójának is, és előbb-utóbb a válság nélkül is csökkent volna a forgalom.
A hitelkonstrukciókkal mesterségesen élénkített piac mögött ugyanis sosem volt reális vásárlóerő. A nagyjából azonos lélekszámú Csehországban, Görögországban vagy Portugáliában az említett években mindvégig kisebb volumenű volt az autópiac, pedig azokban az országokban az egy főre jutó GDP magasabb, mint Magyarországon.
A fentiek alapján az MGE ez évre már csak 65 ezer új személyautó eladását prognosztizálja a tavalyi 158 628, illetve a 2007-es 176 978 után. A kishaszonjárművekkel együtt megközelítheti a 90 ezret a forgalom, azonban még évek kellenek, amíg a személyautó- és haszonjármű-eladások összege beállhat a Magyarországon reálisnak tekinthető 120–150 ezres szint közé.
Mostanra azonban a kiskocsik iránti kereslet gyakorlatilag megszűnt. Tavaly szeptemberhez képest ugyanakkor még mindig 21 százalékos az emelkedés.
Az Egyesült Államokban is érezhető a roncsautóprogram augusztus 24-i lezárulása. A múlt hónapban tavaly szeptemberhez képest 23 százalékkal kevesebb, 746 ezer személyautót és pick-upot adtak el. A gépkocsipiac gyengülését – 40 százalékot meghaladó zuhanással – éppen a General Motors és a Chrysler sínylette meg a leginkább, amelyek most igyekeznek új lendületet venni a csőd után. A Ford mindössze 5 százalékkal értékesített kevesebbet. A szeptemberi eladásokat 12 hónapra vetítve 9,5 millió darabos értékesítési szint jön ki, pedig augusztusban még 13,7 milliós volt ez a viszonyszám. Az első kilenc hónap 7,816 millió darabos eladása 27 százalékkal múlja alul a múlt év azonos időszakában mértet.
Mostanra azonban a kiskocsik iránti kereslet gyakorlatilag megszűnt. Tavaly szeptemberhez képest ugyanakkor még mindig 21 százalékos az emelkedés.
Az Egyesült Államokban is érezhető a roncsautóprogram augusztus 24-i lezárulása. A múlt hónapban tavaly szeptemberhez képest 23 százalékkal kevesebb, 746 ezer személyautót és pick-upot adtak el. A gépkocsipiac gyengülését – 40 százalékot meghaladó zuhanással – éppen a General Motors és a Chrysler sínylette meg a leginkább, amelyek most igyekeznek új lendületet venni a csőd után. A Ford mindössze 5 százalékkal értékesített kevesebbet. A szeptemberi eladásokat 12 hónapra vetítve 9,5 millió darabos értékesítési szint jön ki, pedig augusztusban még 13,7 milliós volt ez a viszonyszám. Az első kilenc hónap 7,816 millió darabos eladása 27 százalékkal múlja alul a múlt év azonos időszakában mértet. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.