Az autópálya mindig úgy jó, ahogy van. Ha az autós panaszkodik, mert egy-egy új sztráda burkolata kirázza a vesekövét, a hivatalos helyeken jobbára gépkocsija műszaki állapotára terelik a szót, és mielőbbi átvizsgáltatására buzdítják. Az építtető és a kivitelező cégek vezetői pedig nyilatkozataikban mindenkit megnyugtatnak: a kifogásolt pályaszakaszok valamennyi előírásnak megfelelnek. Az Állami Számvevőszék azonban a 2008-ban forgalomba helyezett gyorsforgalmi utakon egészen mást talált – tudósít a Népszabadság.
A számvevőszék kilenc autópálya-beruházás ellenőrzésének tapasztalatait tette közzé a közelmúltban. A talán minden idők egyik legmegengedőbb jelentésének összeállítói a tavaly befejeződött sztrádaépítésekről nem fogalmaztak meg igazán nagy horderejű megállapításokat. Legütősebb javaslatukban felszólították a kormányt, hogy módosítsa az autópálya-törvényt, és készíttessen költség-haszon elemzést a sztrádaberuházások előtt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pedig csak előzetes költségkalkulációk után vágjon bele az építkezésekbe, és értékelje azok megvalósulásának hatékonyságát.
A jelentésből kiderül: az új autópályák minősége nem mondható tökéletesnek. Ezt a jótállási időszakban a NIF-hez beérkezett 329 hibabejelentés egyértelművé tette. A panaszokra a rézsűkimosódások mellett az út felületének hullámossága, süllyedése, repedései, kátyúi, illetve a burkolaton megálló víz adott okot.
Az ÁSZ jelentése szerint a hiányosságok többségét már a beruházások műszaki átvétele során jegyzőkönyvezték. A 76 kilométer új autópálya megépítésén összesen 213 milliárd forintért munkálkodó mélyépítő cégek szinte minden beruházásnál elrontottak valamit. A feltárt hibákat azonban nem lehet kizárólag a kivitelezők számlájára írni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.