Véget ért a Légy Férfi! című konferencia, amely a Magyar Fogyasztó Platform (MFP) konferenciasorozatának részeként került megrendezésre. A szakkonferencia nyitóelőadójaként Erdélyi Zsolt, a Little Green Man reklámügynökség képviseltében sötét képet festett a mai Magyarországról, ahol a férfiak már nem tudnak semmire büszkék lenni, ráadásul a reklámokból is egy gyenge, "lúzer" férfikép tekint vissza rájuk. Véleménye szerint a Magyarországon tapasztalható tendencia nem egyedülálló, példaként az amerikai filmekben megjelenő női hősökre utalt, akik lövöldöznek és a férfiak helyett megmentik a világot.
Ezzel szemben kicsit árnyaltabb képet festett a férfiképben végbemenő változásokról Steigervald Krisztián a GfK Hungária szektormenedzsere, aki szerint nem olyan drasztikus az átalakulás, mint ahogy ezt gondolnánk, de a metamorfózis tényét ő maga sem tagadta.
Ugyan férfiak milliói változnak világszerte az új és új kihívások hatására, több olyan sarokpontot is meghatározhatunk, ami többségük viselkedésére igaz. Bár sztereotip megközelítésnek tűnhet de a férfiak figyelmét még mindig egy meztelen női test kelti fel, így a reklámnak érdemes ezzel az eszközzel élnie – hangsúlyozta a konferencián elhangzó előadásában Felker Noémi. A Noe''s Ark reklámügynökség ügyvezetője hozzátette, hogy mindettől függetlenül természetesen a reklám soha nem használhatja a meztelenséget öncélúan, hiszen ezzel mind a fogyasztók, mind a reklámszakma haragját kivívhatja.
Varga Renáta, a DDB reklámügynökség senior stratégiai tervezője, egy friss kutatás eredményeit bemutatva elmondta, hogy ma a férfiak közösségre vágynak, állandó nyomásnak vannak kitéve, hogy sikert sikerre halmozzanak, és szükségét érzik az új hősök, az új legendák megszületésére a már megszokott és hagyományos nemi szerepek zűrzavarában.
Hogyan segíthetnek mindezen problémák leküzdésében és a vágyak beteljesítésében a márkák? Oldják a feszültséget, adjanak alternatív sikerforrásokat, új hősöket, új legendákat és teremtsenek összetettebb szerepmodelleket.
A modern hősök szükségességéről és megalkotásukról, azaz a personal brandingről beszélt Braun Róbert a Braun & Partners Network ügyvezetője is. Véleménye szerint a mai Magyarországról hiányzik az elismerés kultúrája és talán pont ezért nem foglalkoznak saját én-márkájukkal a cégek vezetői, akik között nagy számban képviseltetik magukat a férfiak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.