A tervezet bemutatásakor Hónig Péter miniszter leszögezte: ahol eddig volt közösségi közlekedés, ott jövőre is lesz.
Összesen 33 vonalon szüntetik meg a vasúti közlekedést. Ez 1000 kilométer hosszúságú szakaszt jelent, amin naponta 6400 utas közlekedik.
A vonalak megszüntetésével évi 7 milliárd forint megtakarítást remél a szaktárca.
A megszüntetendő vasútvonalak:
1. Hegyeshalom – Rajka oh
2. Almásfüzítő - Esztergom-Kertváros
3. Székesfehérvár – Komárom
4. Zirc – Veszprém
5. Körmend – Zalalövő
6. Karád – Siófok
7. Balatonmáriafürdői elágazás – Somogyszob
8. Központi főmajor – Somogyszentpál
9. Balatonfenyves GV. – Táska
10. Mezőfalva elágazás – Paks
11. Mezőfalva elágazás – Paks*
12. Börgönd – Sárbogárd
13. Godisa – Komló
14. Pécs – Pécsvárad
15. Galgamácsa – Vácrátót
16. Szilvásvárad – Putnok
17. Abaújszántó – Hidasnémeti
18. Karcag – Tiszafüred
19. Sáránd – Létavértes
20. Nyíregyháza – Nyírbátor
21. Fehérgyarmat – Zajta
22. Csenger – Kocsord alsó
23. Nyíregyháza – Vásárosnamény
24. Ohat-Pusztakócs – Tiszalök
25. Nyíregyháza átrakó – Balsa-Tiszapart
26. Herminatanya – Dombrád
27. Kisszénás – Kondoros
28. Körösnagyharsány – Vésztő
29. Körösnagyharsány – Vésztő*
30. Hódmezővásárhely – Makói elágazás
31. Lajosmizse – Kecskemét
32. Kecskemét KK – Kiskőrös KK
33. Törökfái – Kiskunmajsa KK
* Ezeken a szakaszokon az eltérő útvonalak miatt valójában két vonal működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.