A júliustól szeptemberig tartó időszak árbevétele 3,9 milliárd forinttal maradt el a 2008 harmadik negyedévitől, elsősorban azért mert a hívásvégződtetési díjak 2009 januári csökkentése után visszaesett az összekapcsolási díjakból illetve a kezdeményezett hangalapú hívásokból származó árbevétel is mérséklődött. A kisebb eladott mennyiségből eredően a készülékértékesítési árbevétel is csökkent. Az árbevétel gyengülését részben ellensúlyozta a mobil szélessávú internetes forgalom növekedése.
Az EBITDA egyszeri tételek nélküli, nominális értéke 0,4 milliárd forinttal csökkent 2008 harmadik negyedévéhez képest a működési költségek növekedése miatt. A harmadik negyedév EBIT értéke 15 milliárd forint volt – 0,9 milliárd forinttal kevesebb, mint 2008 harmadik negyedévében. Ez az alacsonyabb EBITDA-val és az idei harmadik negyedévében könyvelt egyszeri „egyéb tételekkel” magyarázható.
„Úgy gondoljuk, hogy a mobil internet és az értéknövelt szolgáltatások a jövő útja a távközlési piac fejlesztésében, és ezekre a fontos területekre összpontosítjuk erőfeszítéseinket. Bár harmadik negyedévi hangalapú eredményeink tagadhatatlanul magukon viselik a jelenlegi gazdasági helyzet nyomát, biztosak vagyunk benne, hogy a mobil internet terén a jelenlegi növekedési pályán haladunk tovább” – jelentette ki Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója.
Az előfizetések száma 35 ezerrel, 3 millió 542 ezerre csökkent a negyedévben. A csökkenés a kártyás szegmensben történt. A 2009 harmadik negyedév végi 33,25 százalékos piaci részesedés 0,3 százalékponttal maradt el az előző negyedévitől. A számlás előfizetők aránya 45 százalék volt a negyedév végén, a Pannon mobil szélessávú internet piaci részesedése pedig augusztus végére elérte a 24,5 százalékot.
A beruházási költség 2,9 milliárd forintot tett ki 2009 harmadik negyedévében, ami 22 százalékkal alacsonyabb a 2008 harmadik negyedévi értéknél. Az év harmadik három hónapjában a Pannon főként a mobil szélessávú technológiára összpontosította beruházásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.