Andrási Miklós az interjúban elmondta: csődről nincs szó. A MÁV mindaddig működőképes marad, amíg a személyszállítási szolgáltatásokat megrendelő költségvetés pontosan fizeti a számlát. Erről szólt az a közlekedési miniszternek címzett levél is, amelynek tartalmát a sajtóban elferdítették, és ami alapján a vasút januári csődjéről kezdtek beszélni - tette hozzá.
Az elnök-vezérigazgató jelezte, hogy a levélben arra hívta fel a miniszter figyelmét, hogy 2010-ben a MÁV közszolgáltatási szerződésének megkötése nem halogatható. Jövőre a társaságnak nem lesznek a MÁV Cargo privatizációs bevételéhez hasonlóan rendelkezésre álló rendkívüli bevételei.
A vonatok nem állhatnak le - közölte Andrási Miklós. Ha ez bekövetkezne, az nemcsak a MÁV, hanem az ország csődje is lenne. Nehéz helyzetek az elmúlt években is voltak, és a vonatok mégis közlekedtek. "Az én dolgom, hogy ez most is így legyen. A kormányé pedig, hogy egy lehetőleg középtávú, 3-5 évre szóló közszolgáltatási szerződés gyors megkötésével mindehhez a hátteret biztosítsa" - mondta a napilapnak a MÁV vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.