BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A forgalom 1447,5 milliárd volt

Már csak a vállalkozások kétharmada tudta növelni árbevételét

A magyarországi székhelyű, áruszállítás, raktározás fő tevékenységű vállalkozásokból az árbevételi toplistákon (pl. Figyelő Top 200, HVG Top 500) viszonylag kevés szerepel. Egyrészt ennek kompenzálása, másrészt a szektor felértékelődése miatt állítottuk össze e rangsort, mely a többi toplistához hasonlóan szubjektív.

A terület eltérő értelmezései miatt néhány vállalkozás szerepeltetése megkérdőjelezhető. A listán található vállalkozások neve nem minden esetben cseng ismerősen, mivel alapításuk óta elnevezésük átlagosan legalább egyszer megváltozott. A KSH adatai alapján 2008. december 31-én 15,4 ezer áruszállítás, raktározás fő tevékenységű társas vállalkozást tartottak nyilván, melynek csak töredéke szerepel a listán, azonban ezek a szektor összesített árbevételének több mint a felét adták.

Az 1447,5 milliárd forintos együttes forgalmuk a 2007. évi adatnál 8,4 százalékkal volt magasabb, de a korábban megszokottól eltérően a százból már csak 68 vállalkozás tudta növelni az árbevételét. Ez elsősorban a válságnak tudható be, ahogyan az is, hogy tavaly már 28 vállalkozásnak volt negatív az adózás előtti eredménye. A listát a szállítmányozók (egyéb szállítást kiegészítő szolgáltatás) dominálják 45 százalékkal, amelyet a közúti fuvarozók 25 és a raktározást, tárolást végzők 10 százalékkal követnek.

Emellett a legnagyobbak között négy-négy vasúti áruszállítás és szárazföldi szállítást kiegészítő szolgáltatás, három-három postai tevékenység és légi szállítást kiegészítő, kettő-kettő belvízi és légi áruszállítás, valamint egy-egy csővezetékes szállítás és rakománykezelés fő tevékenységű vállalkozást is találhatunk.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.