A jelenlegi szabályozás értelmében 250 és 600 euró közötti kompenzáció jár az utasoknak, ám a szabályok nem mondták ki egyértelműen, hogy a késést szenvedő utazókat is megilletik ezek a jogok - írja az eubusiness.com.
A tisztázásra az Air France és a Condor utasaival történt eset miatt volt szükség. A két légitársaság ugyanis arra hivatkozva törölte járatait, hogy azok 25, illetve 22 órát késtek.
A bíróság kijelentette, hogy egy járatot nem lehet töröltnek nyilvánítani pusztán a késés mértéke alapján. Abban az esetben tekinthető töröltnek egy járat, ha a légitársaság a tervezett indulási időpont után egy másik légitársaság gépével elszállíttatja utasait. A késés miatt kártérítés illeti az utasokat, hacsak a légitársaság be nem bizonyítja, hogy az akadályoztatás különleges és ellenőrizhetetlen körülményeknek köszönhető.
Az EB következtetése szerint a késést elszenvedő utasokat is a járatuk törlése miatt nem repülő utasokhoz hasonló kár éri: mindkét esetben időveszteséget kénytelenek elszenvedni, káruk így összehasonlítható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.