BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Sony igyekszik nyereséget kipréselni a tévékből

A Sony háromdimenziós televíziók és hálózatos termékek segítségével igyekszik ismét nyereségessé tenni működését. A korábban kitűzött 5 százalékos üzemi eredményre vonatkozó célt ugyanakkor csak 2013-ra tervezi elérni a cég.

Howard Stringer vezérigazgató közölte: a televízió és videójáték üzletágat már a következő évben nyereségessé szeretnék tenni. Igaz, a Sony lejjebb adott a korábban kitűzött célokból, hiszen már a 2008-as pénzügyi évben el kellett volna érnie az 5 százalékos üzemi eredményt. A 2005-ben meghatározott célt most módosították, így az elektronikai óriás a tervek szerint csak 2013-ban éri el ezt az eredményt – jelenti a Reuters.

Ez nem lesz egyszerű, hiszen a Sony televízió üzletága a hatodik egymást követő évet zárja veszteséggel az olyan dél-koreai gyártók örömére, mint a Samsung. A Sony ezért a 2010 áprilisában kezdődő üzleti évben LCD televízióinak 40 százalékát külső cégek bevonásával gyártaná le a mostani 20 százalék helyett. 2013 márciusáig a július és szeptember kötött mért 8,7 százalékos globális részesedését 20 százalékra emelné az LCD szektorban.

A Sony a következő évben mutatja be háromdimenziós televízióit és előrejelzése szerint 11,24 milliárd dollárnyi háromdimenziós technológiával szerelt terméket értékesít 2013 márciusáig. A Sony közlése szerint a Playstation 3 konzolok a világ minden táján egy egyszerű internetes frissítés segítségével 3D kompatibilissé válhatnak. Az online üzletágban is több újdonság várható: a hálózathoz kapcsolható televíziók és e-olvasók mellett a cég egy új internetes film és zene áruház indítását is tervezi.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.