Hat-hét százalékkal esett vissza az elmúlt egy évben a hazai sörpiac – derül ki a Nielsen felméréséből. A hétmilliárd forintos csökkenés nem új, hiszen a fogyasztás tavaly még ennél is nagyobb, 9 százalékos mínusszal zárt. A válság különösen a vendéglátó-ipari forgalmat érinti; a magyar piacon már három éve elkezdődött szűkülés leginkább ezen a területen érezteti hatását – mondta Michiel Egerer, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója. Míg a kiskereskedelmi forgalomban 2 százalékos a visszaesés, a vendéglátóiparban a 12 százalékot is elérheti.
Hasonló csökkenésre számít a Borsodi Sörgyár Zrt. is – tudtuk meg a cég trade marketing menedzserétől, Csóka Sándortól, míg a Heineken 4-5 százalékos zsugorodást vár 2009-ben, ugyanakkor a tavalyi 44 milliárd forintos bevételéhez képest 2 százalékos növekedést vár. Ezt elsősorban a drágább árkategóriába tartozó (nagyobb haszonnal értékesíthető) termékei forgalmának növekedésével éri el a társaság – mondták el a Heineken vezetői egy sajtóbeszélgetésen.
A magyarországi sörpiac átlagos csökkenésénél kisebb arányú visszaesésről számolt be a Világgazdaságnak a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője is. Agócs Mónika kiemelte: ez a többek között a Dreher, az Arany Ászok vagy a Pilsner Urquell márkacsaládot gyártó cég széles termékválasztékának köszönhető, a forgalom mérséklődését ugyanakkor más eszközökkel is, például a Közép-Magyarországon már bevezetett közvetlenebb kiszolgálással próbálják megakadályozni. Ez nem országos, hanem célzott értékesítési és marketingmegoldásokat jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.