A kívülállókat egy sakkjátszmára emlékezteti, ahogy a Naspers és a Sanoma rapid gyorsasággal felvásárolt két magyar ár-összehasonlító internetes oldalt. Előbbi cég a Vatera aukciós oldal tulajdonosaként ismert dél-afrikai médiaóriás, amely a hazai e-kereskedelmi szolgáltatásokat nyújtó piac élére tör, míg utóbbi lapkiadóként - a Nők Lapja, a Story, a Figyelő, valamint számos egyéb lap tulajdonosa - és internetes tartalomszolgáltatóként egyaránt a hazai piac egyik meghatározó szereplője.
A hírek szerint mindkét felvásárlást hosszabb előkészítés előzte meg, majd augusztus elején a Naspers megvásárolta az Árukereső.hu Kft. többségi tulajdonát, de alig száradt meg a tinta az adásvételi szerződésen, amikor a Sanoma bekebelezte az olcsobbat.hu portált. Dacára mindezt annak, hogy a Sanomának már évek óta volt egy hasonló ár-összehasonlító oldala, a kirakat.hu.
Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest Zrt. újmédia-divíziójának igazgatója úgy véli: a nyugati és a régiós piacokhoz képest hazánkban jelentősen alacsonyabb az ár-összehasonlító oldalak bevételének egy felhasználóra eső aránya, azonban ennek semmiféle racionális okát nem látják, tehát számítani lehet arra, hogy rövid időn beül robbanhat a piac – írja a Népszabadság.
A különféle ár-összehasonító oldalak nyugaton az ezredforduló körül jelentek meg. A piacra akkor irányult a figyelem, amikor a Yahoo 2004-ben 475 millió euróért felvásárolta az egyik legnagyobb ilyen oldalt, a kelkoo-t. (Igaz, azóta a hírek szerint az eredeti vételár töredékéért túladott rajta.) Mára külföldön több száz, adott esetben egy-egy termékkörre specializált ilyen oldalról tudni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.