Bár számos juttatás tekintetében csökkenés tapasztalható, adott körülmények között pozitívumnak tekinthető, hogy az elmúlt hónapok jelentős visszaesése után nem tapasztalható további drasztikus megvonás.
A mikro-, kis- és középvállalkozások elkövetkezendő egy évre vonatkozó várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index kutatás megvizsgálta, vajon a munkaerő túlnyomó többségét foglalkoztató kkv szektor milyen mértékben kívánja alkalmazni a béren kívüli juttatásokat 2010-ben.
Az eredményt illetően pozitívumnak tekinthetjük, hogy bár 2008 második negyedéve óta folyamatosan csökkenő tendenciát tapasztalunk a béren kívüli juttatások alkalmazása tekintetében, a kutatás legutóbbi értékei alapján nem várható további jelentős visszaesés. Ez az eredmény különösen figyelemre méltó akkor, ha figyelembe vesszük, a béren kívüli juttatásokat jelző mutatók - mintegy a válság előszeleként – már egy negyedévvel a bizalmi indexet megelőzően csökkenni kezdtek.
Miközben a béren kívüli juttatások körében továbbra is legnagyobb jelentőséggel az étkezési hozzájárulás bír, itt tapasztalható a legnagyobb, mintegy 5 százalékpontos csökkenés az előző negyedévhez képest.
Emellett még a nyugdíjpénztári befizetések, valamint az üdülési csekk vonatkozásában látható számottevő csökkenés (4 százalékpont). A második leggyakoribb béren kívüli juttatást, a közlekedési költségtérítést a megkérdezett cégek harmada kívánja nyújtani dolgozóinak.
Bár a kkv-k által alkalmazott legnépszerűbb béren kívüli juttatási formák megegyeznek a mikro, a kis-, illetve középvállalkozások körében, azonban jelentős eltérést tapasztalunk a tekintetben, hogy várhatóan hány cég fogja alkalmazni az elkövetkezendő egy évben. 2010-ben továbbra is a nagyobb vállalatok dolgozói számíthatnak inkább béren kívüli juttatásokra (75 százalék), de a kisebb cégek is mintegy kétharmada (63 százalék) fogja dolgozóit ilyen formában jutalmazni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.