Mint a cég regionális marketingigazgatója, Katarzyna Sawko-Thejlade elmondta, arra építenek, hogy a magyar cipőpiac jelentősen bővül a következő években, különösen a prémium szegmensben, ahol az Eccónak kevés versenytársa van Magyarországon.
A cég jövőre már legalább 35 ezer pár lábbeli értékesítését tervezi. Egy üzlete már működik az Arena Plazában, a második a jövő héten nyit a budai Skála helyén épült Allee bevásárlóközpontban, majd a hónap közepén a Westendben is lesz egy bolt. Decemberben pedig a Premier Outletben is nyílik egy Ecco üzlet. Mindezeken felül további nyolc értékesítési pontja lesz a márkának, mégpedig a legnagyobb magyar cipőkereskedelmi cég, a Horváth Cipő Kft. egységeiben. A Horváth Cipő egyébként az Ecco első hazai importőre volt, és éppen két éve nyitotta meg a dán márka szaküzletét az Arena bevásárlóközpontban, amelyet azonban most átvett az Ecco Hungary Kft.
A válság miatt érezhetően esett a forgalom, és míg korábban az egy főre jutó cipővásárlás évente 2,5-3 pár volt, most nem beszélhetünk 2,2, vagyis összesen 22 millió párnál többről. A 2,2 pár nagyjából a nyugat-európai szint felének felel meg – mondta lapunknak Berkovits Miklós, a néhány éve kiszenvedett Magyar Cipőkereskedők Egyesületének utolsó elnöke, aki maga is nagykereskedő és cipőbolt-tulajdonos.
Berkovits kitért az „ázsiai” piacokra is; szerinte a feketekereskedelem elviszi a cipőforgalom negyedét, ugyanakkor az ide érkező szállítmányok esetében továbbra sem lehet kizárni az alulszámlázást. A Kínából származó cipőknek talán a fele is továbbmegy a környező kelet-európai országokba: a Kőbányai út környékén, az egykori Ganz-Mávag területén működő raktárak jórészt a reexportot szolgálják ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.