Az aktív internetezők 90 százaléka elolvassa az érdekes, informatív e-mailes reklámüzeneteket, hírleveket – derül ki a KutatóCentrum piackutató cég frissen ismertetett felméréséből. A jelentés megállapításai szerint az e-mail marketing költséghatékony módszer a vállalkozások online kommunikációjára, hiszen száz aktív világhálót látogatóból potenciálisan akár 77-et is elérhet általa a hirdető.
A 12 ezer internetező megkérdezésén alapuló felmérés szerint az aktív netezők 93 százalékának van e-mail címe, s 83 százalékuk rendszeresen, hetente legalább kétszer-háromszor olvas/ír is elektronikus levelet. Az aktív levelezők nem sűrűn cserélik le fő, azaz leggyakrabban használt e-mail címüket, alig 10 százalék évül el egy-két éven belül.
A netezők több mint fele rendszeresen használja a többi címét is, 70 százalékuk magán- és üzleti célból is levelezik. Kizárólag üzleti célból e-mailezők lényegében nincsenek. A levelezők háromnegyede ingyenes szolgáltatóknál regisztrált címét használja a leggyakrabban.
A kutatásból kiderül, valamivel több jóváhagyott, mint kéretlen (spam) üzenetet kapnak az internetezők. Majdnem felükhöz érkezik be naponta egy-kettő mindkét fajtából, 2-3 százalék kap naponta tíznél többet, és csupán 10 százalék nem kap egyáltalán jóváhagyott, 19 százalék pedig kéretlen reklámüzenetet. A jóváhagyott üzenetekre történő feliratkozáskor az emberek háromnegyede a fő e-mail címét adja meg, csupán 3 százalékuk mondta, hogy nem szokott ilyenekre regisztrálni.
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.