BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Imádják a technikát a hazai kkv-vezetők

Haladnak-e a kkv-k a korral, avagy élenjárnak az új megoldások, szolgáltatások igénybevételében? Vajon mindezt a pozíciójukból adódó kényszerből teszik, esetleg saját hasznukra fordítják a magasabb netes penetráció kínálta előnyöket? Különböznek-e egyáltalán az átlagos felnőtt netezőktől bármiben is?

A kérdés megválaszolásához az NRC a Visitor Media Research (VMR) üzleti döntéshozókra optimalizált kutatásának, a VMR.eco-nak tanulmányozása után jóval közelebb juthatunk, mely 2008 után idén is elkészült, mégpedig a tavalyival összevethető formában.

Eszerint a kkv-döntéshozók 35 százaléka rendszeresen vásárol neten keresztül, másik 40 százalék alkalmanként teszi ezt, míg ezeken kívül további 15 százaléknak van már tapasztalata a témában. Összesen tehát 90 százalékuk átesett már a tűzkeresztségen, és pusztán a netes leírás és néhány kép alapján helyezte bizalmát a termékbe.

A webes vásárlások jó része afféle "hibrid"; bár az ügylet egyik fele, a szerződési ajánlat és elfogadása az online színtéren zajlik, a teljesítés mindkét fél részéről offline módon megy végbe. Az online fizetés tehát még inkább gyerekcipőben jár, mint a netes vásárlások. A magyar lakosság hagyományosan konzervatív megtakarítási- és pénzügyi szokásai nemigen támogatják elterjedését. Ahogy az várható volt, a döntéshozók fejlettebb netes fizetési kultúrával rendelkeznek.
 
Mindezzel összhangban a technikai jellegű korszerű megoldások használatában is az átlag előtt járnak. Az aktuális trendeknek megfelelően egyre nagyobb teret hódítanak közöttük a hordozható számítástechnikai eszközök. A megkérdezettek 70 százaléka már rendelkezik ilyesmivel, és további 9 százalék tervezi hasonló eszköz beszerzését fél éven belül. A felnőtt netezők körében a laptop-birtokosok aránya ugyancsak meglepően magas (41 százalék).

Ezen felül - mivel itt a piac telítődése még korántsem fenyeget -, a kkv-döntéshozókhoz képest kétszer nagyobb, 18 százalék az aránya azoknak, akik fontolgatják a beszerzést. Majdnem a duplája viszont azok száma is, akiknek nincs és nem is tervezik a vásárlást a közeljövőben, amiben nyilvánvalóan nagy szerepe van annak is, hogy nem is feltétlenül van rá szükségük – illetve a kényelmi szempontok egyelőre nem olyan hangsúlyosak, mint a például a vételár/teljesítmény aránya.

Egy százalék híján a célcsoport fele már szélessávú mobilinternetet (is) használ, elsősorban persze a náluk nagy számban megtalálható hordozható készülékeken. Az átlagos netezők esetében ez az arány ugyan még csupán 6 százalék, ám a többi paraméter alakulásából nem nehéz megtippelni, ez a szám melyik irányba fog elindulni a közeljövőben – ráadásul határozott iramban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.