Gödörben a taxipiac: az idén tíz-húsz százalékkal csökkent a fuvarok száma, s mivel emiatt a korábbinál jóval több taxis dobta be a törülközőt, a túlnyomórészt a tagdíjaikból élő fuvarszervező társaságoknak is jelentős bevételkiesést kell elkönyvelniük 2009-ben.
A Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők a hagyományos válságkezelő intézkedések mellett az előremenekülés stratégiáját választották: erőteljes fejlesztésbe, modernizálásba kezdtek.
„A válság gyakorlatilag azonnal begyűrűzött a szakmába, ezt főképpen a céges szerződött ügyfelek esetében lehetett érezni: a vállalatok ugyanis a taxizásra költött összegen is megpróbáltak spórolni” – mondta a Világgazdaságnak Tamás Miklós, a City Taxi és egyben a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnöke.
A több mint ezer szerződéses vállalati ügyfélt regisztráló társaság vezetője elmondta: a fuvarszámuk az idén mintegy 10-12 százalékkal esett vissza.
„Márciusig erőteljes volt a zuhanás, azóta alacsony szinten stagnál a piac” – mondta lapunknak Sipeki József, a Tele5 Taxit üzemeltető Buda Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a lakossági ügyfelek esetében az vált a jellemzővé, hogy csak akkor ülnek taxiba az emberek, ha már nagyon muszáj.
Míg tavaly havi 120 ezer körüli utasszáma volt a taxitársaságnak addig mostanában jó, ha egy hónapban 95 ezer megrendelés érkezik be. Éves szinten ez 15 százaléknál is nagyobb visszaesést jelenthet.
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.