A japán autóeladások az amerikai és európai roncsautóprogramok ellenére is gyengélkednek, az erős jen pedig drágítja az exportot. A brit napilap kiemelte, hogy csupán 14 világújdonságot mutattak be, és a legnagyobb csarnokokban motorkerékpárokkal kellett feltölteni az autók üresen maradt helyét.
Európából ugyanis mindössze három márka, a rétegmodelleket gyártó Lotus, a Caterham és az Alpina bérelt területet. Az általános kedvetlenséget és lanyha érdeklődést látva még az egymillió látogatót is szinte elérhetetlennek tartotta a Japán Autógyártók Szövetsége, noha a legutóbbi, két évvel ezelőtti rendezvényt még 1,425 millióan keresték fel, és a mostani 109-cel szemben 241 kiállító mutatkozott be.
A csendes szalon fő üzenete a környezetvédelem volt: a kiállítás az elektromos, valamint a hibrid járművek bemutatására összpontosított. Ám közülük nem egyet már tavaly is lehetett kapni Japánban. Az eladási adatok nem verdesik az eget, a Mitsubishi elektromosából, az i-MiEV-ből tavaly június óta mindössze 600 kelt el a szigetországban.
A valódi újdonságok között volt a Suzuki Swift feltölthető hibridváltozata. A Suzuki sok ötletet vett át partnere, a General Motors jövőre piacra kerülő modelljéből, a Chevrolet Voltból. A kocsi ugyan csak 20 kilométert tehet meg 74 lóerős elektromos motorjával, de hálózatról tölthető, illetve 54 lóerős benzinmotorja a kellő időben bekapcsol ahhoz, hogy menet közben feltöltse a lítium ionos akkumulátort. A Swift Plug-in Hybrid sorozatgyártásáról azonban még nincs információ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.