A debreceni Magyar Járműtechnikai Zrt. 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós buszát a Pekingtől hetven kilométerre lévő Pacsou városban gyártják a jövőben. A helyi Jing Long Automotive vállalattal megkötött magyar technológiatranszfer értéke eléri a hatmillió eurót.
Az eddig 20 millió euróba került új gyárban a jövő év szeptemberében kezdődhet meg az Euro 4-es diesel és az Euro 5-ös gázüzemű motorokkal ellátott járművek összeszerelése, amelyekből a tervek szerint évente
5-6 ezer hagyja el az üzemet. Addig is helyi alkatrész-beszállítókat keresnek, igaz, a győri Hydra-Flex Kft. is közöttük lesz.
Pacsouban létrehoztak egy kutató-fejlesztő központot is, ahol a pekingi Csinhua Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem megállapodása alapján az elektromos motorral szerelt alacsony padlózatú városi buszokat tervezik majd.
A Magyar Járműtechnikai Zrt. számára éppen időben jött a szerződéskötés, hiszen az elmúlt év végén már csak ötvenen dolgoztak a néhány éve még több mint 400 fős gyárban. Az összesen 16 ezer négyzetméternyi gyártócsarnokkal és a raktárakkal rendelkező társaság a nyolcvanas években vázfőegységeket készített az Ikarusnak, majd az Ikarus 200 típusú buszok teljes nagyjavítását végezte.
Az ezredfordulótól nagyobb darabszámban gyártottak midibuszokat, öt éve pedig belevágtak egy alacsony padlós városi buszcsalád tervezésébe. A cég utolsó nagy üzlete az volt, hogy 2006 tavasza és 2007 augusztusa között 52, DAF alvázra épített emeletes autóbuszt szállított az isztambuli tömegközlekedési vállalat számára.
Az 1991-ben alapított családi vállalkozás, a Hydra-Flex Kft. az elmúlt évtizedben a Rába-vállalatok kizárólagos flexibilistömlő-beszállítója volt. Később magyar mezőgazdasági üzemeket és több Volán vállalatot is ellátott alkatrészekkel. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.