A Daimler bejelentése szerint a Fuzo Kamaz Trukcs Rus Japánból hoz be kisteherautó alkatrészeket, amelyeket Oroszországban szerelnek össze a következő év első negyedétől. A másik vegyesvállalat, a Mercedes-Benz Trucks Vostok pedig a második negyedévtől kezdi meg nehézteherautók gyártását.
A Mercedes-Benz teherautó üzletágának vezetője az együttműködés kapcsán úgy fogalmazott: a Kamaz kiterjedt forgalmazói hálózattal rendelkezik és ezzel a Daimler sikeresen terjeszkedhet egy olyan régióban, amely gyors növekedést ígér a válság végeztével.
Mind a Kamaz, mind a Daimler 4,1 milliárd eurót fektet az üzletbe, amelyért 50-50 százalékos részesedést szereznek a közös vállalatokban. A Daimler a múlt évben vásárolta meg a Kamaz 10 százalékát és a Bloomberg információi szerint jelenleg további 15 százalékos részesedés vételéről tárgyal.
Az állami tulajdonban lévő Kamaz teherautógyárnak már februárban 4,5 milliárdos garantált hitelre volt szüksége. Idén augusztusban felmerült, hogy a Kamazt az orosz kormány összevonná a szintén komoly anyagi gondokkal küzdő AvtoVAZ-zal. A Kamaz 2009 januárja és júniusa között 60 millió dolláros veszteséget könyvelt el. A világ tizenegyedik legnagyobb teherautógyára az év eleje óta többször leállította a termelést az alacsonyabb keresletre válaszul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.