Eszerint Dohában, Katar fővárosában a DB egy 98 állomásból álló kiterjedt metrórendszert tervez és épít. A szomszédos Bahreinben pedig a cég olyan vasútvonalat tervez, amelyen a szerelvények óránként akár 350 kilométer sebességgel is haladhatnak.
A szerződés nyomán új társaságot hoznak létre Qatar Railways Development Company néven. Ebben a DB-nek 49 százalékos lesz a tulajdoni részesedése, a nagyobb tulajdonrészt katari állam birtokolja. A DB azt reméli, hogy további szerződéseket nyer el a Közel-Keleten.
A Deutsche Bahn vezérigazgatója a Deutsche Welle által idézett nyilatkozatában hangsúlyozta: nem csak a konkrét projekt jelent előrelépést a vállalatnak, a következő két évtizedben több száz milliárd eurónyi forrás befektetésére kerül sor a térségben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.