BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nézze meg Ferihegy ugrásra kész gépszörnyeit

A Budapest Airport a hó- és jégeltakarító flottájának hagyományos szemléjével jelezte, innentől akár jöhet a hó és a fagyos idő Magyarországra, a főváros légiközlekedését ez nem zavarhatja meg.

A közel 40 egységből álló úgy nevezett havas  flottát seprő-, maró- és szórógépek alkotják. Többségük a hatalmas mérete miatt  közúti forgalomban meg sem fordulhat. Az óriás hómarók a hóekék által oldalra  kitolt havat képesek 30-40 méterrel „oldalra kilőni” – ez óránként akár 3-4 ezer  tonna hó is lehet.

A nagyteljesítményű eszközökre azért van szükség, mert a légiközlekedés biztonsága  miatt legkésőbb a  hóesés kezdete után 30 perccel meg kell tisztítaniuk a két – 3000 méter, illetve  3700 méter hosszú – futópálya valamelyikét, a gurulóutakat, illetve a  repülőgépek állóhelyeként szolgáló előtereket is. Lehetőség  szerint egyszerre avatkoznak be mindenhol, hiszen a futópályák  síkosságmentesítése mellett fontos, hogy az előterek hóval betakart felfestéseit  és burkolati jeleit láthatóvá tegyék az utasszállító gépek pilótái  számára.

A repülőtéren különleges  szervezettséget igényel a síkosságmentesítés és a hótakarítás is. A  meteorológiai előrejelzés alapján (a repülési meteorológia legpontosabb  előrejelzés ma Magyarországon) általában már 30-50 perccel a tényleges havazás  vagy ónos eső kezdte előtt mozgósítják a flottát. Beindítják a nagy hóeltakarító járműveket, a havas bázison elkezdődik a síkosság mentesítő anyag betöltése a  szórógépekbe. Ilyenkor a havas gépek kiállnak a garázsból, és felsorakoznak a  speciálisan erre kialakított dupla szélességű ún. havas bekötőúton, amelynek  közvetlen kapcsolata van  futópályákkal és a gurulóút  hálózattal.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.