A közel 40 egységből álló úgy nevezett havas flottát seprő-, maró- és szórógépek alkotják. Többségük a hatalmas mérete miatt közúti forgalomban meg sem fordulhat. Az óriás hómarók a hóekék által oldalra kitolt havat képesek 30-40 méterrel „oldalra kilőni” – ez óránként akár 3-4 ezer tonna hó is lehet.
A nagyteljesítményű eszközökre azért van szükség, mert a légiközlekedés biztonsága miatt legkésőbb a hóesés kezdete után 30 perccel meg kell tisztítaniuk a két – 3000 méter, illetve 3700 méter hosszú – futópálya valamelyikét, a gurulóutakat, illetve a repülőgépek állóhelyeként szolgáló előtereket is. Lehetőség szerint egyszerre avatkoznak be mindenhol, hiszen a futópályák síkosságmentesítése mellett fontos, hogy az előterek hóval betakart felfestéseit és burkolati jeleit láthatóvá tegyék az utasszállító gépek pilótái számára.
A repülőtéren különleges szervezettséget igényel a síkosságmentesítés és a hótakarítás is. A meteorológiai előrejelzés alapján (a repülési meteorológia legpontosabb előrejelzés ma Magyarországon) általában már 30-50 perccel a tényleges havazás vagy ónos eső kezdte előtt mozgósítják a flottát. Beindítják a nagy hóeltakarító járműveket, a havas bázison elkezdődik a síkosság mentesítő anyag betöltése a szórógépekbe. Ilyenkor a havas gépek kiállnak a garázsból, és felsorakoznak a speciálisan erre kialakított dupla szélességű ún. havas bekötőúton, amelynek közvetlen kapcsolata van futópályákkal és a gurulóút hálózattal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.