Az új Fiat Punto Evo nemzetközi sajtóbemutatóját az olasz hadiflotta új építésű, Cavour nevű repülőgép anyahajóján rendezték meg. Ez a hajó Olaszország legnagyobb haditengerészeti beruházása a második világháború óta, és egyben Itália legköltségesebb védelmi befektetése is.
A márka formatervező központjában a Fiat Centro Stile-ben végzett munka eredményeként a Punto Evo elődjénél is attraktívabb megjelenésű. Az autó eleje és hátulja is alaposan átalakult, újak a lökhárítók, és módosították a világítótesteket is. Ráadásul az Evo hosszabb, 406 centiméteres lett, miközben a többi külső méret változatlan: a szélesség 169, a magasság 149, a tengelytáv pedig 251 centiméter.
Az utasteret alapjaiban újrarajzolták, a stílus és a formavilág hamisítatlanul olasz. Az új középkonzol két részből áll, a hifit fényes fekete felület veszi körül, ennek közepében helyezkedik el a folyadékkristályos kijelző. A légkondicionáló kapcsolói lejjebb helyezkednek el, külön panelen, feljebb pedig a szellőzők foglalnak helyet, valamint egy tároló hely, amely egyes kivitelekben zárható.
Az utastér egyik legnagyobb újdonsága a Blue&Me-TomTom infotainment rendszer. Érintőképernyős kialakításával egyszerűen kezelhetők a telefonhívások, a navigáció, és az összes fedélzeti információ is - az utóbbiak közvetlenül a fedélzeti számítógéptől érkeznek.
A Punto Evo műszaki színvonalát Euro-ötös motorjainak egész sora is jelzi, köztük a második generációs 1,3 literes MultiJet turbódízellel, és az új fejlesztésű, változó szívóoldali vezérléssel dolgozó 1,4-es MultiAir benzinesekkel.
Az 1,4-es MultiAir motor kétféle, 105 és 135 lóerős teljesítménnyel kapható. Az utóbbi a turbófeltöltő jóvoltából mindössze 8,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométeres sebességre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.