Nagyjából 3,3 milliárd euró szükséges az Opel/Vauxhall átstrukturálásához, hogy a vállalat jövőre is át tudja vészelni a gazdasági válságot, és hogy legyen pénze fejlesztésre, valamint új gyártósorokra.
A GM természetesen kiveszi a részét a fenti összeg finanszírozásából, de reméli, hogy kormánysegélyekhez is hozzájut – emelte ki Nick Reilly. A detroiti cég néhány hete határozott, hogy mégsem adja el az Opelt, azóta pedig azt a célt tűzte ki, hogy európai leányvállalatai termelését 20 százalékkal csökkenti a reorganizációs terv részeként.
A GM Europe által készített leépítési terv nem érinti az angliai Allesmere Port-i, a lengyel gliwicei, az osztrák asperni és a szentgotthárdi gyárat. Ez utóbbi, a GM Powertrain-Magyarország Kft., a válság és az Opel eladása körüli anomáliák ellenére stabilan működik – mondta lapunknak Légrádi Edit PR-vezető. Igaz ugyan, hogy a termelés mintegy negyedével csökkent, de a 640 alkalmazottat foglalkoztató társaság az idén nem bocsátott el egyetlen dolgozót sem.
A szentgotthárdi vezetőség és a szakszervezet januárban állapodott meg arról, hogy az idén bármikor el lehet rendelni a rövidített munkahetet. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.