A Volkswagen mindenekelőtt az állami szubvenciós intézkedéseknek köszönhetően ért el sikereket Németországban, Kínában és Brazíliában. Az idei első tíz hónapban a konszern összesen 5,32 millió járművet szállított ki, 0,6 százalékkal meghaladva a tavalyi azonos időszakban mért mennyiséget. Az elmúlt hónapban 557 300 autót szállított le a német konszern, míg 2008 októberében csak 501 500-at – jelenti az AP.
A Volkswagen marketing munkatársa szerint a fejlődés egészében véve a vártnál jobban alakult, ezért a vállalat "csöndes optimizmussal" néz a jövő elé. Detlef Wittig hozzátette: a globális autópiac egyelőre nem épült fel, ezért a 2011-es év komoly kihívást jelent majd a Volkswagen számára.
A konszern erős növekedést könyvelt el a hazai piacon: Németországban a kiszállítások 26 százalékkal növekedtek, miközben Európa egészét tekintve a növekedés 1,2 százalékos volt. Brazíliában csaknem 10 százalékot erősített a konszern, Kínában pedig 64 százalékkal növekedett az eladott autók mennyisége.
A csoporthoz tartozó márkákon belül az Egyesült Államokban kiemelkedően nagy volt a kereslet az Audi A5, a Q5 SUV, a Volkswagen Jetta és a Passat CC iránt. Októberben a Volkswagen márkájú autók iránti kereslet 17 százalékkal emelkedett.
Az ACEA iparági szervezet adatai szerint októberben 11,2 százalékkal növekedtek az autóeladások Európában, a kontinensen törés alakult ki a nyugati és a keleti régiók között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.