Eyetracking Web Usability címmel jelent meg Jakob Nielsen and Kara Pernice, a Nielsen Norman Group munkatársainak könyve. A szakértők kamerákkal figyelték az internetezők fejének mozgását és infravörös fénnyel követték a tekintet útját. A módszer tehát tökéletesen objektív eredményt adott, ellentétben a kérdezéses felmérésekkel, ahol utólag mondják el a résztvevők, mit láttak – írja a TIME.
Az eredmény: minél egyszerűbb a reklám, annál jobb. A csak szöveges reklámok 52 százalékát nézték meg a résztvevők. Csaknem ugyanekkora arányban (51 százalék) nézték meg azokat a reklámokat, amelyek az internetes keresési találatokhoz kapcsolódtak. A képek fölött megjelenő reklámszövegek a figyelem mindössze 35 százalékát érdemelték ki, az animált művek pedig még ennél is kevésbé (29 százalék) vonzották a tekintetet.
Kérdés, hogy a pillantás csak átfut egy reklámon vagy a felhasználó valóban meg is nézi azt? A mérés szerint a meglátogatott weboldalakon található reklámok 36 százalékát nézik meg valóban az emberek. Érdekesség, hogy a böngészgetők 5 százalékkal több hirdetést néznek meg, mint azok, akik valamilyen konkrét feladatra használják az internetet
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.