BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Webes reklám – Az egyszerűbb a hatékonyabb!

Sokan úgy gondolhatják, hogy a képet vagy animációt tartalmazó internetes reklámok jobban vonzzák a szemet, mint az egyszerűbbek. Egy modern technikával végzett új kutatás szerint azonban ennek az ellenkezője igaz.

Eyetracking Web Usability címmel jelent meg Jakob Nielsen and Kara Pernice, a Nielsen Norman Group munkatársainak könyve. A szakértők kamerákkal figyelték az internetezők fejének mozgását és infravörös fénnyel követték a tekintet útját. A módszer tehát tökéletesen objektív eredményt adott, ellentétben a kérdezéses felmérésekkel, ahol utólag mondják el a résztvevők, mit láttak – írja a TIME.

Az eredmény: minél egyszerűbb a reklám, annál jobb. A csak szöveges reklámok 52 százalékát nézték meg a résztvevők. Csaknem ugyanekkora arányban (51 százalék) nézték meg azokat a reklámokat, amelyek az internetes keresési találatokhoz kapcsolódtak. A képek fölött megjelenő reklámszövegek a figyelem mindössze 35 százalékát érdemelték ki, az animált művek pedig még ennél is kevésbé (29 százalék) vonzották a tekintetet.

Kérdés, hogy a pillantás csak átfut egy reklámon vagy a felhasználó valóban meg is nézi azt? A mérés szerint a meglátogatott weboldalakon található reklámok 36 százalékát nézik meg valóban az emberek. Érdekesség, hogy a böngészgetők 5 százalékkal több hirdetést néznek meg, mint azok, akik valamilyen konkrét feladatra használják az internetet

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.