Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ismerteti a részleteket és felhívja a figyelmet arra, hogy a járatok késésekor nem mindig nyújtanak megfelelő szolgáltatást a légitársaságok.
Az Európai Bíróság november 19-én közzétett ítélete kimondja, hogy a késéssel érintett járatok utasai a járat törléssel azonos mértékű - 250 és 600 euró közötti összegben - kártalanításra jogosultak, ha végső célállomásukat a légitársaság által eredetileg tervezetthez képest három vagy több órával később érik el.
A légitársaságok a járatok törlésekor, késésekor a 261/2004 rendelet előírásait kell, hogy alkalmazzák. Eszerint „a várakozási idővel ésszerű arányban” kell étkezést és frissítőt biztosítaniuk az utasoknak hosszabb késés esetén. Hosszabb késésnek számít:
Az EFK tapasztalatai szerint azonban erősen különböznek a légitársaságok aszerint, hogy mit értenek „ésszerű aránynak” az ellátás kapcsán. Konkrét esetben a Malév például jelentős késés esetén is csak 3 eurós vouchert adott az utasoknak, amivel legfeljebb egy üdítőt vagy egy muffint vásárolhattak az utasok. Más légitársaságok viszont (például a Lufthansa) jóval bőkezűbbek ilyen esetben.
Az EFK álláspontja szerint ez a gyakorlat nem felel meg a rendelet előírásainak, és felszólítja a légitársaságokat, hogy biztosítsák a késés hosszának megfelelő ellátást az utasoknak. Egyben kérdéssel fordul a fenti ítéletben szereplő szabályozás betartását ellenőrző Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, mivel nem látja megfelelően biztosítottnak az ellátási és kártérítési kötelezettség betartatását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.