Andrási Miklós elnök-vezérigazgató a sajtótájékoztatót követően az MTI kérdésére elmondta, hogy a jelenleg 20 milliárd forint jegyzett tőkéjű MÁV Zrt. saját tőkéje a vesztség miatt megfeleződik, és szükség lehet tőkebevonásra.
Az elnök-vezérigazgató szerint a veszteségnek az az oka, hogy a pályaüzemeltetés mintegy 45 milliárd forintos költségét a közszolgálati szerződés hiányában nem térítette meg az állam.
A tervezett veszteség mérsékléséhez hozzájárult 2,2-2,4 milliárd forint költségcsökkentés és egy 19,4 milliárd forint arányosított áfa-visszatérítés is, amiből ötmilliárd forint kamatok címén már a vasúttársaság kasszájában van. A költségcsökkentési program keretében például az új beszerzési technikákat alkalmaztak, aminek eredményeként sok esetben 20-30 százalékos árcsökkentést sikerült elérni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.