A CareerBuilder éves jelentése szerint a munkavállalók jelentős része használja munkahelyi internetkapcsolatát privát ügyeinek intézéséhez, kikapcsolódás jellegű böngészgetéshez. Érdemes azonban átgondolniuk az ezzel járó kockázatot, hiszen sok munkaadó ellenőrzi a dolgozók tevékenységét, és ha úgy érzi, hogy szükség van rá, fel is lép a nem munkához kapcsolódó tevékenység ellen.
A kutatás szerint legkevesebb ötből három munkavállaló használja nem szigorúan a munkához kapcsolódó tevékenységhez az internetet, kétharmaduk pedig privát leveleket küld és fogad munkaidőben. Mintegy 21 százalékuk egy órát, vagy akár ennél is többet tölt el személyes böngészgetéssel.
A CareerBuilder szerint ugyanakkor a munkaadók jelentős része alkalmaz valamilyen internetezési korlátozást munkavállalóival szemben. Mintegy felük bizonyos oldalakhoz való hozzáférést letiltatott, továbbá 50 százalékuk rendszeresen figyeli dolgozói internetezési, e-mailezési és üzenetküldési szokásait. A vezetők 20 százaléka rúgott már ki alkalmazottat nem munkához kapcsolódó internetezés miatt, sőt 8 százalékuk konkrétan magánjellegű levélváltás okán is bocsátott el valakit – idézi a HENT hírlevele a felmérést.
A közösségi portálok egyre nagyobb szerepet töltenek be mind a privát, mind az üzleti életben. A kutatás szerint a teljes állásban dolgozók 61 százaléka rendelkezik egy vagy több ilyen oldalon saját profillal, akiknek több mint fele ráadásul munkaidőben is be-belép a honlapokra, hogy üzenőfalát ellenőrizze, vagy megossza gondolatait ismerőseivel. A felmérés szerint a profillal rendelkezők több mint negyede a munkahelyére vonatkozó megjegyzéseket is közzé tesz a közösségi oldalakon, míg a blogoló kollégák 13 százaléka nem ritkán utal bejegyzésében a munkájára is.
A kutatás szerint a dolgozók 22 százalékának egyébként külön profilja van munkahelyi és személyes használatra, 13 százalékának azonban a főnöke is az ismerősei között van a vonatkozó oldalakon.
A munkaadók 37 százaléka rendelkezik valamilyen irányelvvel arra vonatkozóan, hogy a dolgozók milyen kontextusban tehetnek közzé információt munkahelyükről. 21 százalék konkrétan tiltja, hogy az alkalmazottak a cégről kommunikáljanak. Összességében viszont csak a vállalkozások 16 százaléka ellenőrzi a dolgozók profilját, és 14 százalék az általuk írt blogokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.