A Ford hátsó övlégzsákja a Ford Explorer sportos szabadidőautó következő generációjában mutatkozik be jövőre; a vállalat a későbbiekben a technológia globális bevezetését tervezi. A Ford hátsó övlégzsákja a hagyományos biztonsági övnél ötször nagyobb testfelületen osztja el az ütközés energiáját, így csökken a mellkasra nehezedő nyomás, illetve a hátsó utasok – akik gyakran gyerekek vagy idősek – jobban kontrollálhatják fejük és nyakuk mozgását. Említésre érdemes emellett, hogy a Ford kutatásában részt vevők 90 százaléka szerint az övlégzsák viselése kényelmesebb, mint a hagyományos légzsáké, s ez növelheti az övet használók számát.
Az autóipar első felfújható övlégzsákja ötvözi a hagyományos biztonsági övek és légzsákok erényeit, és az ütközési biztonság új szintjét jelenti a hátsó utasok számára. A modern, új visszatartó rendszer a fej, a nyak és a mellkas sérüléseit hivatott mérsékelni. E sérülések a hátsó utasok körében gyakoribbak, mert hátul nincsenek jelen a hagyományos légzsákok, illetve mert hátul sokszor gyerekek vagy idős emberek ülnek. A Ford az övlégzsákot a Ford Explorer következő generációjában vezeti be a piacra, az új SUV az Észak-Amerikai piacon jövőre mutatkozik be. Később a Ford e technológiát globálisan kínálja majd.
A légzsák ütközés esetén 40 ezredmásodperc alatt felfújódik az utas testén és vállán. A hétköznapok során az új övet ugyanúgy kell használni, mint a hagyományos övet, s teljesen kompatibilis a gyerekülésekkel és ülésmagasítókkal is. A jármű biztonsági szenzorai érzékelik az ütközés súlyosságát, és még azelőtt felfújják az övlégzsákot, hogy a jármű első légzsákjai felfúvódnának.
Mindkét hátsó öv csőszerű légkamrái hideg sűrített gázzal telnek meg, amely az ülés alatt elhelyezett hengerből egy speciálisan kiképzett csaton keresztül áramlik be. A felfúvódó övlégzsák tangóharmonikaszerűen összehajtogatott légzsákja felfújódás közben áttöri az öv szerkezetét, oldalirányban szétterül az utas testén – s mindezt annyi idő alatt teszi meg, amíg egy jármű autópálya-sebességgel haladva megtesz egyetlen métert.
A hagyományos légzsákokban jellemzően használt, hőt generáló kémiai reakció helyett alkalmazott hideg sűrített gáznak köszönhetően a felfúvódott övlégzsák nem melegebb az utas testén, mint a környezeti hőmérséklet. Az övlégzsák emellett kisebb nyomással és lassabban fújódik fel, mint a hagyományos légzsákok, hiszen az utas és az öv légkamrái között gyakorlatilag nincsen távolság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.