A gazdasági recesszió idején nem elhanyagolható tény, hogy a szervezet tagjai 2008-ban a világ 42 országában, összesen mintegy 5500 csoportban tudtak egymásnak sikeresen üzleti ajánlásokat közvetíteni, amely különösen jó lehetőség a kis- és középes vállalatok versenyképességének fejlesztésére – hívta fel a figyelmet Avidor András, a BNI regionális társigazgatója, a szervezet 2009. december 9-i országos konferenciája kapcsán.
A BNI üzleti marketinghálózat 1985-ben indult a kis és közepes méretű vállalkozások kapcsolati lehetőségeinek bővítésére. Dr. Ivan Misner, a szervezet alapítója saját üzleti tanácsadó cégéből fejlesztette ki a szájhagyomány útján terjedő, marketingalapú, üzleti ajánlásokra szakosodott hálózatot.
A BNI időközben globális szervezetté nőtte ki magát, a világ 42 országában, több mint 5 200 csoporttal rendelkezik, közel 125 000 főt meghaladó taglétszámmal. Alapfilozófiája a „Givers Gain – Aki ad, az nyer” elv, vagyis a kölcsönös haszon elérése a cél. Ennek megvalósításához a szervezet jól felépített és támogató rendszert biztosít a tagok számára, akik hosszú távú, jól jövedelmező üzleti kapcsolatokat alakíthatnak ki.
Az adás pozitív dolog önmagában.
„A BNI-t nagyon pozitív kezdeményezésnek tartom azért is, mert nem jutalékos rendszerben működik, ráadásul az egyszeri éves tagdíj ellenében minden más szolgáltatás, például az oktatás, segédanyagok, a csoporton belüli segítség, mind ingyenes. A másik fontos dolog, hogy megtanuljuk, hogyan tegyük sikeressé egymást, hogyan hozzuk helyzetbe a csapatunk tagjait, ami természetesen viszont is működik. Aki egyetértett a mottónkkal, annak nem okozott gondot a szervezetben a hatékony részvétel.” – hívta fel a figyelmet Zöldi-Szabó Éva, BNI nagykövet.
A szervezet tagjai bizalmi kapcsolaton keresztül, személyes ajánlással kerülhetnek be a szervezetbe, ahol lehetőségük nyílik bemutatni cégüket, szolgáltatásukat. A többi tag üzleti ajánlatokat tehet az új tag számára, illetve kapcsolatrendszerében ajánlja őt, ez által segítséget nyújt az új üzletfelek felkutatásában. A szóbeszédmarketing segítségével a tagok közös marketingcsapatként működnek együtt, amely jelentős bevételnövekedést eredményez.
2008-ban a tagok világszerte több mint kétmilliárd dollár értékben közvetítettek egymás felé üzleti ajánlásokat. Magyarországon mintegy másfél éve van jelen a hálózat, amely az elmúlt közel egy év leforgása alatt 120 hazai tagján keresztül mintegy 2000 üzleti lehetőséget hozott létre, amelyből 250 millió forintnyi üzlet már realizálódott is.
„2009. december 9-én az országos BNI konferencia alkalmával mintegy 300 tag illetve érdeklődő találkozhatott a Budapest Marriott Hotel báltermében. Ezzel a nagyszabású üzleti eseménnyel kívántuk megkoronázni a BNI éves munkáját. Meg vagyok róla győződve, hogy aki ad, az valóban nyer, és ez a szervezetünk által képviselt üzleti filozófia illetve a személyes üzleti ajánlásokra épülő üzletközvetítés sikeres vakcina lesz a hazai kis- és közepes vállalatoknak egyaránt” – összegezte a konferencia üzenetét Avidor András, a BNI regionális társigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.