A készleteket a legtöbb gyártónak sikerült minimálisra csökkenteni, de a nagy árverseny miatt ez legfeljebb a likviditás megőrzéséhez járult hozzá. A válság mindennél élesebben rámutatott arra, hogy az optimális szérianagyságnak milyen jelentős szerepe van a jövedelmezőség fenntartásában.
Az európai autógyártók közül a FIAT csoport és a Volkswagen csoport lehet a válság nyertese – derül ki az elemzésből. A FIAT a kisautópiac 32 százalékát uralja, és autóinak 60 százaléka az ár, a méret és/vagy az alacsony károsanyag-kibocsátás miatt minden nagy európai roncsprémiumprogramban támogatható volt.
Ennek megfelelően a cég árbevétele 36,5-ről 48,5 milliárd euróra emelkedik az idén, így egymilliárdos üzemi eredményt érhet el, de a kamatterhek miatt végül 383 millió euró veszteséggel zárja az évet. Az üzemi eredményt javította az is, hogy az autók zömét Lengyelországban gyártotta a cég, a gyenge zloty pedig az euróval fizető piacokon többletnyereséget hozott a cég számára.
A Volkswagen csoport kisebb modelljeivel a német roncsprémiumprogram nyertese, de nem ez a fő vonzereje, hanem az a 10 milliárd euró készpénz, ami a cég számláján volt a válság kitörésekor. Erre és a megújult Polo és Golf modelljeire támaszkodva a német gyártó agresszív árazási stratégiával lepte meg versenytársait.
Az alacsony áraknak és az értékesítés romló összetételének következményeként a cég üzemi eredménye a tavalyi 3,9-ről az idén 1,9 milliárd euróra csökken, de az elemzők szerint jövőre már 3 milliárd euróra kúszhat föl. A Volkswagen csoport kilátásait javítja, hogy minden harmadik autóját Brazíliában, Indiában, Kínában vagy Oroszországban értékesíti, és ezekben az országokban jövőre már nő az új autók piaca.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.